06.01.2014

Och så var det dags att uppdatera denna blogg igen då. 
Julen avlöstes av sjukdom och dödsfall :(. Tyvärr. Men var även bra saker med den. Anton fick mycket leksaker så nu har vi gjort om biblioteket till ett lekrum så han har någonstans att vara själv. 

Vi har även hunnit med ett ultraljud, var så nervös innan och trodde dom skulle säga att inget hjärta slog. Men det gjorde det, världens vilde där i magen som vinka och slog sig själv i huvudet :P fick 20:e maj istället för 21:a. Och nu känner jag bebisen för fullt i magen varje dag, småbuffar hel tiden :). 

Nyår firades med två goda vänner och deras pojke. Min bror och hans tjej var också med. Vi åt god mat, spelade spel, sköt raketer och la oss nästan direkt efter tolvslaget, märks att man inte är van att vara vaken länge nu när jag är gravid och har en vild unge här hemma :). 

Anton är det full fart på som vanligt, han förstår det mesta och hjälper till med så mycket han kan. Däremot så har hans vilja kommit fram ännu mera och säger man åt honom så kommer tårarna på en gång :P men som tur är så blir han snabbt glad igen. Annars  så gör han allt han inte får med ett leende på läpparna. Han vägrar fortfarande att prata, där är det enda han säger nu förtiden. Där och så pekar han på allt. Ska ringa Falun och boka en tid till öronläkaren honom, han ska tillbaka på kontroll i februari och kolla så rören sitter där dom ska. Får se vad läkaren säger om hans tal då. 

Annars så har denna dagen gått till att bara njuta av att rutinerna är tillbaka något sådär efter jul och nyår. Fast inte riktigt, för imorgon åker jag och Anton till Arboga och hälsar på min syster och hennes kille :). Så kommer vi hem på torsdag då jocke kommer från Norge.

Min stora pojke :). 

-Annelie-


 

Kommentarer
fia säger:

Låter som att ni också haft en bra jul och en bra start på nya året , förutom dödsfall vilket inte alls lät nå roligt :/
Vilken vecka är ni i ? underbart att det gick bra på ultraljudet!

2014-01-06 | 23:20:18
Bloggadress: http://fia1989.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback