Eurovision contest

Igår var vi till Falun, var dags för Anton att få rör i öronen. Trodde det skulle ta tid och vi skulle vara där länge. Åkte hemifrån halv sex, hämtade Jennifer och Melvin i Mora. Även Sandra liftade med oss till skolan. Hade tid i Falun halv åtta och Anton skulle opereras på förmiddagen någon gång. Hör och häpna, knappt hade vi satt oss i väntrummet förrän vi fick träffa läkaren, vidare upp på rummet, bytte om på Anton, gav han tablett. Då var klockan kanske åtta, kvart över kanske. Ner på operationen, fick komma in på en gång. Strax efter nio var vi uppe på rummet igen. Då hade jag suttit med Anton på uppvaket en stund innan. Uppe på rummet så fick han äta och klä på sig. Han var pigg och glad hela tiden. Tio i tio fick vi rulla hemåt. Så gick väldigt snabbt. Tror både jag och Jennifer var chockade :P.
Det hade gått bra att sätta in rören, de hade sugit ur vätska ur ena örat för det var så mycket och trögflytande, i det andra örat så var det inte så mycket, så fatta det som att det skulle försvinna av sig självt nu.
 
Väl hemma så stannade jag hos Jennifer en stund innan jag for till mamma. Hade lovat Peter att köpa pizza, så gjorde det. Anton var lite gnällig så var hemma fyra. Då var vi på bron och lekte tills han skulle sova för kvällen :).
 
Före operationen, minsta tröjan de hade till honom :P.
 
Anton gick och la sig tidigt igår, så han vaknade redan tjugo över fem imorse. Var bara att gå upp då, men var ganska pigg :). Bestämde mig för att åka till Mora och shoppa lite. Så när Anton sovit igen så for vi. Först till mamma och lämnade Solo, gav Anton lunch där också. Så for vi ner på Mora, gick en vända till mammas jobb och se hej. Var väldigt skönt att gå själv på Mora, kunde verkligen kika på bara det jag vill, pröva kläder i lugn och ro. Så spenderade två timmar där. Hittade lite smått och gott faktiskt :).
När jag var klar så for vi till mamma. Satt på hennes altan, Anton lekte på golvet och jag njöt av en tidning i soffan :). Åt middag där, klockan hann bli sex innan vi rullade hemåt. In på Ica och handlade. Anton somnade i bilen, så väl hemma så var han pigg. Så han la sig först vid halv nio, tjugo i nio. Kanske han sover till åtta imorgon (drömma kan man ju). Känns som det gör inget om han somnar senare nu på sommaren, man kommer vara ute och göra en massa i alla fall och det är varmt :).
Nu ska jag väl se eurovision finalen med Mikael och Sandra, trevligt med sällskap :).
 
Anton fick shorts, byxor och bodys. Sommarkläder behövs nu :)
Och ett par sandaler, han kan ju inte gå i gympaskor hela sommaren :).
Till mig köpte jag två tunikor, en klänning, billiga baslinnen,
en t-shirts och smink :).
Nu behöver jag bara någon kjol, långklänning och shorts.
 
-Annelie-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback