Förkyld och kliar i halsen.

Det värsta som finns är när man är förkyld och det kliar i halsen, vad ska man göra? Stoppa ner en gaffel och klia eller? Får hoppas det går över tills imorgon.
Idag kom mamma/mormor hit och hälsade på mig och Anton. Anton somnade nästan direkt hon kom och sov säkert en och en halvtimme. Så hon får gärna komma varje dag om han ska sova så varje gång :D. Hon hann i alla fall träffa honom en liten stund innan hon for hem. Resten av kvällen var Anton gnällig, när jag diskade så klängde han i ett ben så fick avbryta flera gånger för att leka och försöka få honom på andra tankar. Fick disken färdig till slut i alla fall, lyckades hålla Anton vaken till sex också innan det blev pyjamas och kväller för honom.
Slängde in mig i duschen, det behövdes. Men när jag är klar och kommer ut så vaknar Anton och är jätteledsen, orka inte ta någon fajt med honom så han fick somna bredvid mig i soffan.
Och där har jag spenderat kvällen. Tänkte snart gå och lägga mig. Har nedräkning tills Jocke kommer hem på tisdag natt. Känns som han vart borta så mycket längre än två veckor. Och de tre veckorna han kommer vara hemma kommer bara flyga förbi. Men men, tiden går fort när man har roligt. Så kanske bara ska bråka när han kommer hem?
 
Annars så följer jag typ tio andra mammabloggar, och det jag tycker är så fuskigt är att jag tycker varje mamma är så smal. På deras bloggar verkar de inte följa en diet, de äter som de vill, max två av dem tränar och ändå så ser de så snygga ut. Sedan har vi mig, köttbullen själv. Hon som aldrig kommer kunna ha sina jeans igen, för motivationen att få på dom igen finns inte riktigt där. Hon som äter allt hon inte ska, fast hon är uppväxt med bra mat och alltid tränat. Det är precis som om det är bortglömt och hon nu ska leva på mackor och skitmat. Hon som varje dag tänker att nu ska det bli skärpning, skaffade gymkort och tränade bra tills förkylningen kom. Hon som gett upp hoppet om att bli snygg igen.
Varför verkar det så lätt för alla andra mammor? Eller har jag bara hittat dom bloggar med mammor med bra ämnesomsättning? Just nu känns det meninglöst.
 
Sängen var det ja. Hoppas på att både jag och Anton får vakna upp snorfria och pigga imorgon. Gärna en sovmorgon till åtta också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback