2013-01-08

I fredags var vi på Ikea, och jag säger då det. Så snabbt Ikeabesök har jag aldrig vart med om :P. In, ta det vi skulle ha (tur man skrivit lapp), betala och gå vidare :P. haha, min bror var inte så sugen på att gå där i flera timmar. Men sparade pengar i alla fall. Det tråkiga var att en tavelhylla jag skulle ha och lakan till Antons säng var slut. Men beställde ändå hyllan när jag kom hem, så slängde med det också :).
På kvällen gjorde vi iordning Antons rum, så nu är det så fint så.
Helgen var lugn, lördagen tog vi en långpromenad medan Anton sov i vagnen och på kvällen så kollade vi hockey. Söndagen var Jocke iväg och åkte skoter medan jag och Anton myste på här hemma, eller jag gjorde klart det sista i Antons rum, ställde även in hans säng dit. Han sover ju hela nätterna nu, så nu får han sova i sitt rum. 
Igår gick vi upp tidigt, redan vid åtta (brukar sova till nio annars). Anton verkade haft det bra, grina inte ens när han vaknade utan sitter i sin säng och leker.
Tog en promenad till Jockes mamma och hälsade på. Lagade middag och gick och la mig redan vid nio då jag hade huvudvärk.
Idag gick vi upp samma tid, åt frukost och sedan åkte jag och Anton till Ida och Kalle. Vi såg på film och sa nej till Anton. Herregud säger jag bara, när lär sig ett barn vad nej betyder? Han är överallt och där han inte ska vara hela tiden :P.
Nu har vi nyss ätit mat, ska väl leka lite med Anton innan han ska sova och vi ska se på farmen. Så roligt att det börjat igen.


Direkt jag kom hem från Ikea så började Anton klättra på sakerna.
Han ska stå mot allt hela tiden.
Från vår promenad i helgen.
Mysigt att bara ut och gå.
Antons fina rum :)
 
Annars så har jag och Jocke pratat om vi skulle åka till Ullared och handla på Gekås. Pratade med mamma om hon kunde ta Anton en helg då. Känner inte att han behöver följa på en bilresa på ca 55 mil (bara dit) och sedan sitta i en vagn en hel dag. Då har han det bättre hos mamma. Pratade om vi skulle åka första helgen i februari. Så började kolla boende och det var inte alls dyrt. Men idag kändes det som att det blir inte alls så, Jocke har väntat på att få åka iväg och jobba. Idag pratade han med sin chef och just nu visste han inte när de skulle dra igång något jobb. Blir så jädra less på hans chef. Så nu kändes det som att planerna grusades, för Jocke lär säkert bli permitterad och få gå hemma. Då gäller det att spara pengar för de två första veckorna ska Jocke få pengar från sitt jobb, men det får dom aldrig. Så idag blev jag väldigt besviken. Hade sett framemot det så länge. Men Jocke, duktig som han är, satte sig och ringde en massa andra jobb, så får väl se då :). Kanske löser sig så vi kan åka. För ska vi dit så vill vi ju kunna handla. :P.
 
-Annelie-

Kommentarer
Marielle säger:

Vilken tur. :)
Åh tack, visst är den. :) Man blir ju så glad!
Det dröjer nog inte så länge till ska du se, han får nog snart kläm på det riktigt och då kommer han nog inte att sluta skratta. :)

Kram

2013-01-10 | 02:14:47
Bloggadress: http://mariellear.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback