2013-01-03

Vilken dag, känner mig lite överkörd av ett tåg eller något. :S.
Gick upp vid halv nio imorse, kände mig pigg då. Tvättade och donade på. Anton ville inte somna vid tio när han brukar sova, utan han somnade först elva. Det var synd, för tolv skulle vi träffa kompisar och bada. Men han fick sova till halv tolv, tänkte få i honom lite lunch innan vi skulle åka. Men det var inte det lättaste, han vill inte äta riktig mat längre. Bara spottar ut den och stänger munnen. Så det fick bli ersättning, det vill han ha i alla fall. Tur det :P. Tror det är tänderna som bråkar med honom. Han får väl äta som han vill just nu. Vi erbjuder honom mat och vill han ha så är de bra, annars får vi fortsätta ge ersättning.
Stressade i alla fall ner till badhuset, när vi kommer det visar det sig att det öppnade klockan ett. Bra där, ingen av oss som tänkte på att det kunde öppna sent :P. Bestämde oss för att ta en fika på Morins innan badet.
Badade ett tag och for sedan hemåt. Anton fick lite ersättning och somnade. Det gjorde även jag, i soffan, vaknade av att Jocke hämtade upp Anton som sovit i två timmar. Badet tog hårt på både mig och honom verkade det som. Men jag tycker inte om att sova på dagen, för nu är jag jättetrött och slö. Lagade i alla fall middag som blev köttbullar, potatis och sås. Anton fick ersättning.
Har resten av eftermiddagen och kvällen lekt med Anton, kommit fram till att plastbestick och skål är roligare än leksaker. Rolig unge, han har fått hur mycket fint som helst i julklapp av släkten men inget duger :P. hehe.
Vid åtta fick han välling och tvärdäcka sedan.
Har nu skrivit en lista tills imorgon, då åker jag och min bror till Ikea. Ska bli roligt. Egentid för mig. Behövs känner jag :) Synd bara att en sak jag ville ha från Ikea var beställningsvara, så den måste vi beställa och så tar det en vecka innan den kommer hem :(. 
En annan sak jag kom att tänka på är att jag och Jocke nästan "slåss" om vem som ska ge Anton välling på kvällen, nu kryper han ju för fullt och har inte tid att sitta i vår famn och mysa längre, så nu tar man det man får på kvällen :D. hehe.
Nu blir det sängen och kika på film. Vi har börjat kolla på en dokumentär om andra världskriget, den är uppdelad i 7 delar, en del om varje år. Såg första igår. Var väldigt intressant faktiskt.
 
Den måste beställas hem, ville ju ha den i hallen på en gång.
Resten som ska köpas är lite till Antons rum,
han har ju inga möbler därinne och behöver lite förvaring till böcker och leksaker.
Såhär arg var Anton på kvällen.
Men var ganska söt och rolig,
för så fort han såg mig log han,
innan han titta bort och fortsatte grina.
Så som den mamma jag är så fick jag bara lov att ta ett kort :P.
 
-Annelie-
 
 
 

Kommentarer
Marielle säger:

Åhh, tack så mycket vännen. :) Smart lösning och att få bort småsaker så att dom inte syns är enligt mig väldigt bra. :)Ska bli spännande att få se hur ni gör med eran killes rum. :D Hihi, det förstår jag att du är, dock så ångrar jag nu efter att vi är klar att vi inte visste att det var en tjej vi väntade för då hade det ju blivit ett annat motiv. Men är iaf hur nöjd som helst och det gav mycket liv till rummet. :) Allt är bara bra med oss och vi hade det helt underbart under både jul och nyår. Hoppas att allt är bra med er också?! :)
Kramar

2013-01-06 | 16:35:52
Bloggadress: http://mariellear.blogg.se
Inez säger:

Ja det är bra att inte bara ha glada kort på sitt barn! :P

Svar: Nej, dom är ju inte glada jämt :P. Bara nästan hehe
Rosenson

2013-01-24 | 19:58:52
Bloggadress: http://inezz.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback