Tatuering:)

I lördags åkte ju Jocke iväg till Sälen och spenderade dagen på skotern. Jag och Anton blev hemma, det började med en glad och lekfull pojk. Men när han blev trött så vägra han sova, han blev gnällig, ville inte äta och allt var fel :(. Så gav han mellanmål och smörgåsrån, det går alltid ner. La honom i vagnen och tänkte jag går väl en vända och hoppas på att han sover. Det slutade med en promenad på 6 km och han sov sista kilometern. Men men, fick mig motion i alla fall. Var ju bra.
Direkt vi kom hem så vaknade han igen, lite glad, men fortfarande gnällig. Dags för middag, fick knappt i sig något. Tror verkligen det är en tand på gång nu, han brukar vara såhär då. Men men, fick i han lite i alla fall. RIngde Jocke och frågade om han inte kom snart så jag fick sitta still i fem minuter i alla fall. :P. Han var på väg sa han. Anton blev tröttare och tröttare. Vid halv sex fick han ren blöja, pyjamas och välling. Fem minuter innan Jocke kom innaför dörren däcka han i sin säng. Jocke tyckte det var perfekt tajming. Jag tyckte det var skönt att få sitta i soffan fem min. :)
Anton sov hela natten, skönt det. Jocke gick upp med honom halv sju, det var snällt. Jag kom upp strax efter det, för for till Sakttungbyn och lämnade Anton hos sin mormor. (Kommer alrdrig ledsna på att skriva mormor). Jag och Jocke for till Rättvik, där var det dags för mig att tatuera mig, fjärde tatueringen och den hamnade bak på vaden. Bästa tatueringen jag gjort och skulle vi få fler barn är det bara att fylla på. Är så nöjd med den. Kan inte sitta på knä nu dock, skaver då. Går nog snart över. Så värt det :D.
 
Såhär blev den. Så snygg säger jag bara.
Vill redan göra en till, så planerar för fullt.
 
Idag var det också att ställa klockan. Halv tio skulle vi vara på Bvc i Mora. Det gick väl bra, Anton väger nu 8640g, har bytt till en lägre linje nu, men följer sin kurva tycker Bvcfröken (kan inte skriva tant, hon är för ung för det :P) Han var 72cm lång. Hon tyckte han följde sin utveckling och var duktig. Gjorde allt han skulle, utom en sak. Han har inte börjat med dada, mama, osv. Då kopplar dom tal till hörseln, Så frågade hon om vi tyckte han reagerade på ljud och det tycker vi. Vi hade tur och läkaren var där, så hon kom in och kollade Anton i öronen snabbt, det såg bra ut, inget vax eller så. Så nu blir det remiss till Falun för ett hörseltest, han kan ha vätska bakom öronen som gör att han kanske inte hör alla ljud eller så behövde det inte vara något. Jag är faktiskt inte så orolig, det blir som det blir och bra dom kollar upp det. Jag vet inte, men tycker Anton alltid vart tyst, har han lärt sig något så har han visat att han kan det, som när han började skrika, det var roligt en vecka, sen la han av med det. Pruttljud, allting är roligt ett tag, sen blir han tyst igen. Det kommer väl när det kommer. Alla kan inte lära sig allt vid precis en ålder.
Var sedan ner på Mora, träffade Sandra och Björne kom han med. Fikade på kaffestugan och kikade i affärer, självklart blev det något litet till Anton. Skärpning på mig nu!. Men nu blir vi hemma ett tag och finns inget att handla till Anton här :P. Kom hem och Anton var jättetrött, ville inte äta och inte sova. Fick i sig lite i alla fall. Lagomt tills jag och Jocke skulle äta så somnade han i sin säng, men fick bara sova tjugo min, då tog jag upp honom och han fick bada, rena sängkläder, ny blöja och pyjamas. Efter det fick han välling och sova. Har grinat till och från från sju tills nu, så får väl se. Han var väl övertrött, så svårt att komma till ro nu, men hellre gnäll nu än inatt :P.
Nu ropar sängen, ska smörja tatueringen bara :)
 
-Annelie-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback