Detta är ju kul. NOT!

Igår åkte jag in till Gyn, trodde jag skulle få antibiotika och sen åka hem, men nej, de ville ha kvar mig då jag hade 39,5 i feber. Blev skitledsen, ville verkligen inte vara kvar. Sen igår så har de gett mig antibiotika i dropp för att det ska verka snabbt. Febern var uppe på 39,7 som högst. Men imorse när jag vakna så var den nästan borta, trodde jag skulle få åka hem då, men blodproven visade inte samma. Så läkaren sa att jag skulle få dropp idag med och så skulle de ta nya prover imorrn så fick vi se sen. De misstänkte att jag fått en infektion i livmodern. Tycker det suger, min otur tar fan aldrig slut. Anton bor självklart här med mig :).
Jocke sover även här, för han tar hand om Anton medan jag blir frisk.

Jag har nu ammat i tio dagar, från första början har jag fått lov att använda amningsnapp eftersom han inte fick något tag utan den. Men jag får inte på den något bra. Och idag har det gjort skitont att amma. Har grinat hela tiden. Så funderar på att skita i amningen och ge ersättning. Det ska liksom inte göra ondare allteftersom tiden går, det ska ju göra mindre ont. Får väl se vad jag gör. Tänker inte gråta varje gång jag ska amma.

Just nu är jag väldigt deprimerad och ledsen känner jag. Allt går emot mig. Ville liksom vara hemma och njuta av att vara nybliven mamma. Men istället så ligger jag på lasarettet och har Skittråkigt.

Tur jag har Jocke och Anton i alla fall :). Vi har bestämt hans fullständiga namn nu i alla fall. Det blir: Per Joakim Anton Rosenson.


Kommentarer
Marielle säger:

Åhhh, fy vad hemskt!! :( Huvva! Tycker verkligen synd om dig och hoppas att allt blir bra fort. Tänker på dig!



Och angående amningen, vet själv inget om det än, men har dom i min närhet som har blivit tvungna att sluta för att det verkligen inte gick. Och jag förstår verkligen att du inte vill fortsätta om det gör så ont. Men det finns inget som gör det ondare mindre ont? Tänkte att BM kanske hade sagt något? Ville mest i alla fall komma fram till att du gör nog det enda rätta för er båda två! :) Det ska inte behöva vara att du sitter och gråter varje gång. Tycker du är stark! Hoppas du inte tar mig fel bara?! Lider verkligen med dig, självklart vill man ju bara kunna njuta av den första tiden.



Och vilket jätte fint namn killen eran fick! :)



Kram

2012-05-08 | 22:56:34
Bloggadress: http://mariellear.blogg.se/
Ullis säger:

Ring ner till amningshjälpen så får dom kolla ifall lillen suger rätt då? Kanske finns möjlighet att rätta till Antons sugteknik :) Du ska absolut inte gråta men ett samtal till amningshjälpen är det absolut värt :) Tänk vad billigt med mat med sig 24/7 och slippa diska dessa j*vla flaskor! Men du ska göra det som känns bäst för Er! :) Krya på dig ! Kraam

2012-05-09 | 07:52:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback