Söndag

Så har ännu en vecka gått, det är bra, nu längtar vi efter vår bebis :D. Helgen har bestått av en hormonpåverkad Annelie som ena stunden vart glad och nästa skitförbannad.
Har sovit urkasst inatt, så vid halv åtta gav jag upp. Så tvingade med Jocke ut i soffan och såg klart på en film. Efter det blev det duschen för båda. Men har hunnit med mycket nu på dagen. Gått med Solo, dammsugit, tvättar en maskin, har vikt torr tvätt. Jocke håller på att städa ur passaten lite.
Just nu håller jag på att baka bröd. mamma hade gjort det i veckan och när vi var dit igår så lukta det så gott och jag blev baksugen. Men ville inte baka bullar eller fikabröd, så testar att baka amerikanskt kuvertbröd. Har aldrig gjort det förut så får väl se vad det blir. Men var inte så avancerat. Ska snart sätta in det i ugnen och sen ska det smakas :D. Är så gott med nybakat bröd. Hoppas det blir gott, för då kan jag frysa in lite.

Annars idag så blir det kyckling, ris och currysås till middag innan Jocke åker mot Norge ikväll.
Har även bara tre veckor kvar att jobba, fatta, det är ingenting. Nyss var det 8, sen 5 och nu 3(!). Vart tar tiden vägen? Den rusar iväg ena sekunden och nästa så känns det som en evighet tills bebis ska komma.

Bilder på bebisrummet:



Sängen ska in i vårt sovrum sen, den lilla skötbädden ska in i tvättstugan
och den stora ska in i badrummet, men får stå såhär så länge.

Bilstolen och renbäddad barnvagn :)

Hyllor som ska fyllas med saker i framtiden.

Byrån med kläderna i, dom är ju så små :D.
Även en lampa som ska sättas upp på vägen inom en framtid.
I fönstret står en blomma, på blomkrukan står det:
my own little garden. Tyckte den passa i barnrummet :).

Nu vet vi ju att det är ett tag kvar innan han kommer att sova och leka i rummet. Men vi blev ju godkända som kontaktfamilj, så beroende på vad vi ska ha för barn och ålder på det barnet så blir det att fixas iordning som lekrum åt det barnet :). Så tomt kommer det inte stå.
Nu ska jag baka klart och sen äta, magen skriker efter mat :D.

-Annelie-

Kommentarer
fia säger:

guuud vilket mysigt barnrum ! och va roligt att ni är godkända som kom kontaktfamilj !

vet fortfarande inte om ja ska vara med på wasa, jag vill men det finns två problem.. jag har ingen licens och jag har ett jobbpass på kvällen (som jag helst bara vill skita i )

2012-03-20 | 21:37:56
Bloggadress: http://fia1989.myshowroom.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback