Stackars Anton :(.

Igår hade Anton en jobbig dag, när han vaknade vid sex så åt han lite. Jag ville verkligen inte gå upp då, så gav honom mat sen la vi oss i min säng och sov vidare till nio. När jag vaknade vid nio så sov han så sött :).



Han vaknade strax efter mig och åt igen. Sen klämde och klämde han, han lyckades bajsa ett lass, men sen fortsatte han klämma och gnälla och gråta. Till slut somnade han mot mitt bröst av utmattning tror jag.



Testade lägga honom i sängen, men då vaknade han på en gång och gnällde lite till. Det enda som dög var min famn. Inte ens babygymmet dög. Så bar runt på honom. Vid två så kom min bror så gick vi till mamma och gjorde mat åt min andra bror. Då sov han i vagnen hela tiden, han var nog ganska trött. Strax innan vi skulle gå hem så vakna han och åt lite. Trodde han skulle vara vaken hela vägen hem sen, men han somna om :). Det var bra. Men när vi kom hem så vakna han och så var det samma visa igen. Han lyckades till slut bajsa lite till. Kändes ändå som han inte hade bajsat klart, så efteråt fortsatte han gnälla. Vid nio åt han och sen somna han mot mitt bröst och då kunde jag lägga honom i sängen. Och så sov han till halv fyra imorse :).

När vi gick upp så var han mycket gladare :). Vi myste i soffan och han fick ligga i babygymmet medan jag åt frukost och klädde på mig :). Vi visste inte alls vad vi skulle göra idag, men Emelie frågade om vi skulle komma till henne och hälsa på. Så satte oss i bilen och for till Bynn. Blev där till fyra. Vi hann med en kort promenad också. Annars så snacka vi bara skit. haha. Med hem fick vi oss lite leksaker, en sänghimmel och sån där sak man hänger på barnvagnen så han har något att kika på :).

Kom hem vid fem och gav Anton mat, sen la jag han i babygymmet och där låg han och jollra och kikade. Medan han gjorde det så passa jag på att vika tvätt, bädda rent i sängen och plocka i köket :). Hann även in i duschen en snabb vända. Jennifer kom och gjorde mig sällskap ett tag på kvällen. Har skrattat mycket ikväll.
När hon for så betala jag räkningarna så det är gjort, så skönt när det är klart och man kan släppa det.

Den här veckan har jag sammanlagt gått 2,5 mil. Tycker det är bra på 3 dagar, i måndags blev det 1 mil, igår 1,2 och idag ca 3 km. Tog det lite lugnare idag. Ska försöka gå en dag till den här veckan, men har ganska mycket nu.

Känner mig liksom stressad, kommer på mer och mer saker som ska göras. Nu vill jag ta tvättid och tvätta och torktumla alla sängkläder och handdukar så lite hår försvinner. Vill också göra klart garderoben med hyllor och sådant. Känns som jag kommer på mer och mer hela tiden. Varför vet jag inte, förstår inte varför jag inte kan släppa saker ibland och bara låta det vara.

Har som vanligt den här veckan hunnit med att damma, dammsuga och tvätta. Men bra att fått det gjort. Jocke ringde även på kvällen och berätta att han kommer hem ikväll :D. Eller ja, jag skickade till honom och frågade vad han gjorde. Till svar får jag: Jag är snart i Torsby, älskar dig. puss. Jag fatta ingenting, men sen ringde han och berätta att dom fått ledigt imorrn :). Så snart är han hemma.

Oj vilket långt inlägg. Hoppas ingen läste igenom allt, känns som jag bara fumla i alla fall.
-Annelie-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback