GRATTIS GRATTIS GRATTIS

Det absolut första jag måste skriva är STORT GRATTIS till Marielle och henne familj som fick barn i fredags :D. Började följa hennes blogg när jag höll på med IVF och såg att det fanns flera, kommer fortsätta följa den nu med. Är så roligt att läsa när det lyckats. Så GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!.
Här är den om ni vill läsa: http://mariellear.blogg.se/
 
Förra veckan på torsdag så hamna vår familj på Furuvik med Johan och hans tjej Elin, Peter och Viktor. Hela dagen gick åt till att titta på djur och ha det trevligt :). Var även varmt så det klaga man ju inte på. :). Orkar inte skriva så mycket om dagen utan slänger in en massa bilder istället :).
 
 
När vi kom hem så for jag och träna. Första träningspasset på typ 1 år. Var riktigt skönt faktiskt. Märks ju att man inte är lika lätt och vig som man var förut. Men det ska fixas till :D.
 
På fredag var det bara att packa och dona här hemma. Målet var Buder, Jockes släkts sommarstuga. Har haft en underbar helg med Jocke och hans kusins familj. Det var knytkalas på lördagen på kvällen, så grillade och hade det trevligt. En hamna på akuten då han skulle hugga ved och slant med yxan så en liten bit av toppen på fingret for av. Men var som tur inte så farligt och han kom tillbaka på kvällen med fingret i ett fint bandage.
 
 
Igår var det samma väder som det vart i stort sett hela sommaren, regn, blåst och molnigt. Så vi bestämde oss för att städa. Bokade både fin och grovtvätten. Tvättade igenom alla filtar, kuddöverdrag och sängöverkastet, likaså alla mattor. Damma, dammsög, tvätta vanliga kläder inne, vattna blommorna, städa badrummmen, köket och donade på. Riktigt skönt att ha det gjort nu. Allting blev så fint. Var ju till Bynn förra veckan och tvätta alla handdukar och sängkläder, torktumla allting så en massa hår försvann. Så nu känns det inte som att bo i en pälsboll längre. Så skönt.
När vi städat klart så gick till en promenad och handlade innan vi for iväg och grillade med vänner. Avsluta dagen i soffan framför Spartacus, riktigt bra serie :).
 
Anton väckte mig sex idag, var bara att gå upp och ge honom mat. Tur han är så söt så man inte blir arg för han vaknar så tidigt :P. Vi myste på i soffan och jag märkte han var pigg, så passa på att bada honom. Vid åtta så blev han trött och somna igen. Jocke sover fortfarande han med. Jag sitter i soffan och ska läsa lite bloggar i lugn och ro innan jag ska klä på mig. Falun och Borlänge står på schemat idag och ikväll blir det ett träningspass till :).
 
Lite träning innan sängen kallade på honom igen :)
 
 
-Annelie-

Kommentarer
Marielle säger:

Åhh, tack så jätte, jätte mycket!! <3 Vad gulligt gjort av dig att skriva det här! :)

Så mysigt ni ser ut att ha haft det. :) Ska också någon gång få för mig att åka till Furuvik, har alltid velat gjort det, det sägs ju vara så bra där.

Kramar!

2012-07-25 | 18:13:29
Bloggadress: http://mariellear.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback