Bebissaker :D

Nu idag så har jag plockat ur alla bebissakerna från barnrummet :). Så roligt att bära ut det och ta upp och kolla på det. Man känner längtan komma då, idag är det 92 dagar kvar till BF. Kan det inte gå lite fortare?
När jag plockat ur allting så började jag sortera allting i storlekar och så. Så nu ska ni få se allt vi har :D. Tycker ni det är tråkig läsning så bläddra bara vidare. Men jag längtar så mycket nu. Ändå känns det som man har så mycket kvar att fixa innan han kan komma. Om två veckor är vi på Ikea och strosar runt med. Förhoppningsvis får vi med oss färg och tapet hem till rummet då också så vi kan göra klart det, för när det är färdigt, då kommer jag börja ställa in sakerna som det ska vara :D. Kommer ju vara ganska tomt i rummet till en början då barnsängen ska stå inne i vårt rum och skötbordet ska stå i badrummet. Men det ska ändå bli fint med hyllor och förvaring och så. Vagnen kommer få stå därinne när den inte används och likaså bilstolen.

Gratispaket:

Från apoteket, massa läsning och annat roligt :)

Babyproffsen, var en blöjhink, blöjprov och lite annat.
Bebissaker:

Gardiner, barbapapa, älskar de figurerna och hela rummet kommer gå i den stilen :)

Barbapapasängkläder till barnsängen, täcke och kudde med påslakan och lakan till barnvagnen.

Babyskyddet vi var och köpte :D. Längtar så tills det sitter en liten i den.

Barnvagnen :D. Är även en sittdel till den, men den kom inte med på kort.
Samma sak här, skulle kunna köpa en docka för att få börja använda den nu.
Kläder:

Det här har vi i strl 56, ser ganska mycket ut, men är allting utom ytterkläder.
Det är bodys, byxor, mysdress, strumpor, pyjamas.
Vi ska inte köpa något mera i 56 förrän han är född.
Kan ju vara så att han växer ur det inom en vecka också.
Vi skippar nog att köpa i 50, kanske att vi köper något extra fint att ha hem från BB.
Vi får se :P

Det här är strl 62, alla skjortor och jeans ni kommer se på bilderna är det Jocke som köpt :D.
Sen på alla bilderna är det saker mamma köpt, så egentligen så har inte jag köpt knappt något. :P.

Det här är 68 och en body i 74.

62/68. Och som ni ser på alla bilderna så är det barbapapakläder överallt :P.

Sen att Jocke är leksing (jag med men inte i samma mån som han) kan man inte undgå.
Som ni kanske ser, har aldrig vart med om maken till att köpa leksandssaker.
Fick honom att gå upp storlekar på mjukisdressen i alla fall.

Dreggellappar, så söta så. Barbapapa självklart.

Nappflaska, nappar, haklappar och en kepa.
Som ni ser, leksand och barbapapa :P.
Jag och Jocke kommer nog slåss om vad han ska ha på sig.

Det är det vi har. Sen behövs det mer sängkläder och lite annat småplock som är bra att ha, har en lista som ska prickas av. Tar lite i taget. Längtar som bara den efter vår bebis nu. Särskilt nu som han sparkar mer och mer hela tiden. Hårdare och hårdare med för den delen.
När vi ska på ultraljudet igen så ska vi fråga om det fortfarande är en pojk, tänk vad fränt om det säger att det är en flicka då fast de sagt på två ultraljud att det är en pojk :P. Kan ju aldrig vara säker. Undra vad Jocke ska göra med sina raggarkläder då? :P.

Nu hoppas jag att Jocke kommer hem snart, han följde med Björne till Gävle en vända imorse. Men nu vill jag ha mys med honom en stund. Ska nog börja lite med att dra plugg och så från väggarna i barnrummet. Började räkna hålen på en vägg, kom till trettio sen sluta jag. Och det var en vägg. Fattar inte vad de som bott där innan oss gjort? Vi har ju bara haft rummet som förvaring i två år och inte rört väggarna. Jaja, bara jobba på det så blir det nog bra :).

-Annelie-

Kommentarer
Emma säger:

Oj va mycket fint bebisen ska få! :D

2012-02-06 | 12:31:07
Bloggadress: http://klemmas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback