Kom igång nu då!!

I tre dagar så har inte jag suttit still minsta lilla just. I torsdags var jag till mamma, hon hade fått en massa ved, så lassade lite i skottkärran till och från. Innan det så städade jag hela lägenheten. Var även på kaffestugan med mamma och fikade. Vid sextiden tog jag en promenad till Jennifer och Busk så fick Jocke hämta mig där när han kom från Norge.
Igår när vi vaknade så började vi med frukost och sedan gick vi ut till förråden, det var storrensning på gång. Medan vi rensade och städade förråden så kom först Jockes farmor, farfar och kusin på besök. Efter ett tag kom hans pappa och fikade. Lite efter det kom Björne. När han farit så städa Jocke bilen och lasta in allt skit som skulle slängas. Så dammsög och dammade vi inomhus också. Först vid fyra kom vi iväg till tippen, men var ingen fara då vi inte hade någon brådska med något. Efter tippen handlade vi och när vi kom hem så stod Jockes mormor och syster här och hälsade på. När vi blev ensamma så lagade vi mat, potatis, sås och pannbiff. Gott!. Det sista vi gjorde var att fara hem till jennifer och Busk en vända. Det kändes i mina ben att jag gått hela dagen och inte vart stilla. Sov väldigt dåligt natten till idag, varje gång jag vänt mig har jag haft ont i benen och varje gång jag skulle ha vart upp på toa så har jag nästan ramlat för benen gjort så ont.
Så när vi skulle gå upp imorse så åt vi frukostoch efteråt la jag mig i soffan och vila benen lite. Somnade till då jag sovit dåligt under natten. Medan jag låg där så rollade Jocke av alla kuddar och tog reda på i köket. Så snäll kille jag har :D. Men sen var det dags igen, vi gick ut och krattade gården och rensade lite rabatter. Skönt att ha det gjort. Så mycket mera har det inte blivit idag förutom en handlingsvända :). Nu står vattnet på spisen och jag ska laga pasta och baconsås till middag. Är ganska hungrig nu :D.
Annars så vill jag ha igång en förlossning typ nu :P. Är 15 dagar kvar till BF, men vill träffa bebis nu. Längtar så mycket, allt är liksom klart förutom lite småsaker som kan fixas sen.
Och kommer den igång innan imorrn kväll så behöver inte Jocke åka till Norge :P. För åker han så verkar han bli borta i 13 dagar. De fick jobba övertid och det ska han väl göra. Han har ju egen bil så han kommer ju hem om det startar.

-Annelie-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback