Klaga lite

Man hinner tänka mycket på dagarna när man är hemma. idag blev det inget jobb då eleven inte var där. Så var hemma vid nio igen.
Något som har fått mig att reagera är alla som berättar hur saker och ting kommer bli när vi får barn. Hur kan dom veta hur det blir för oss? De vet hur de har det, men vem har sagt att det kommer bli samma för oss? Kan inte vi få njuta av detta själva utan att en massa folk ska berätta allting för oss och säga att vi inte ha en aning om hur det kommer bli osv. Vi vet vad vi har gett oss in på och visst, vi vet inte hur det blir när han kommer. Men vi kan väl få fundera och drömma själva? Jag lovar, vill jag veta något så frågar jag. Jag tar reda på det jag undrar om.
Alla är på oss om att vi ska inte köpa kläder i strl 50/56, men vad fan? Det är vårt första barn, ska inte vi köpa små kläder bara för att han växer ur dom? Vi har inte tänkt köpa så mycket i de minsta storleken, men något vill man ju ha. Och vi fattar att de växer ur dom. Men det gör dom nog de närmsta åren!.
Vi får också frågor om namn och flera som säger att dom ska nog komma på namn eller att den ska heta det eller det i andranamn. Det är väl också vårt val och inget någon ska lägga sig i? Det är vårt första barn, vi vill väl göra våra val och så. Precis som dom som har barn har fått göra. Så snälla, sluta lägga er i!!

Nu blir det DHW, fruktcoctail och grädde. Lär väl sluta med att jag spyr ikväll. Har även ätit middag hos mamma, jättegott. Är inte bra att blanda så mycket, men ikväll kommer jag göra det. Vet ju vad jag ger mig in i.

Saknar Jocke med, men är fortfarande nio dagar och tio nätter kvar :(.

-Annelie-

Kommentarer
Marielle säger:

Åhhh, grattis till Lill pojken!!! Vad underbart att få se, hoppas att allt ser lika bra ut på torsdag, jag håller tummarna även fast jag tror på att det ser bra ut!



Åh, tack för din kommentar! Njuter som aldrig förr nu! <3

Åhh, ja, det kan jag tänka mig att du gör! Har du känt nåt? Själv längtar jag som en tok tills jag får känna! :)

2011-12-11 | 13:25:40
Bloggadress: http://mariellear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback