Ångest

Jag har ångest över att bli fet under graviditeten. Ser bara hur fettet sväller över hela tiden och jag blir fetare och fetare :(. Längtar som bara den tills april och vår pojk kommer. Hoppas bara att jag inser att det är meningen att magen och tittarna ska bli större under denna tiden. Vägrade gå med sportbh under jul och nyår så köpte en ny bh idag. Vart jätteledsen när jag fick lov att gå upp flera storlekar :(. Men annars så var den fin. Fick även hem en mammakjol för en vecka sen som jag får dra på mig. Men upptill har jag ingen aning om vad som inte får mig att se fet ut. Bara 18 veckor kvar snart. Bara hålla ut och samtidigt njuta och längta.


Kommentarer
Anonym säger:

hur fan tänker du människa.. bör du ens ha barn när du går i dom tankarna? sjukt!

2011-12-24 | 00:22:54
Annelie säger:

Så vadå? Alla som inte njuter av att gå upp i vikt i en graviditet ska inte ha barn? Vart står det att jag inte tycker om pojken som ligger i min mage? Vart står det att jag inte kommer ta hand om barnet och älska honom? Alla trivs inte med att vara gravida och alla vänjer sig inte på en gång att man blir större. De enda tankarna jag går i är att jag inte riktigt kan släppa att jag ska bli stor. Det är nog fler än jag som tänker så.

2011-12-24 | 11:51:46
Anonym säger:

men snälla det är väl själva grejen att få barn? om du inte kan hantera det så varför adopterade ni inte från första början nu när ni ändå ha verkat haft så svårt att få barn? förstår tyvärr inte att man kan gå och bara se allt negativt. var glad OM ni får ett friskt barn. vikten är inte allt här i världen och den kan du faktiskt göra något åt. för hur som haver älskar din man väl dig för den du är och inte för den du ser ut??

2011-12-25 | 15:03:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback