Karlstad + Ikea

Helgen var rolig med skogsstur i fredags på tre timmar, såg en massa djur. :) Utom varg och björn som vi verkligen ville se. Kom hem på kvällen och gjorde varma mackor och såg på twilight. På dagen i fredags var vi ner och firade jockes syster Emma som tog studenten.

Lördagen gick vi upp i tid, fixade och donade lite hemma. Sedan var vi till Orsa och hämtade pappas 142:a som vi skulle ha till Vansbro, medan Mikael och Jocke kopplade in ljudet fick jag och Jennifer för oss att gå en promenad, och vilken promenad sen då ;D haha.
Var till Vansbro på kvällen, inte lika roligt som föregående år, men trevligt i alla fall. Börjar bli för gammal för sånt där nu :D Åkte i alla fall karavann på tre 140:or till Vansbro, pappas, Mikaels och någon annans.

Söndagen vaknade jag av att Jocke väckte mig, han skulle åka till Bynn och hämta bilen han skulle ha till Karlstad, så han åkte och jag la mig i soffan och kollade på vänner. När han kom hem så kom folket oxå, vi grillade och hade det trevligt. Jag och Cahtrin tyckte det var så varmt så vi fick för oss att bada, så fixade badkläder åt henne, sen for vi till gäsen i Orsa och tog första doppet, var inte alltför kallt när man väl doppat sig.
När vi kom hem så duschade jag och Jocke och han lagade mat för att ha med sig till Karlstad.
Vid halv åtta, en halvtimme innan han ska åka så ringer Mikael och frågar om Jocke åkt än och om jag jobbar på måndagen. Jag svarade på nej på båda och då berättade han att han skulle åka med Sandra till Karlstad och hem
på måndag kväll, så om jag ville kunde jag följa med Jocke till Karlstad och åka med dem hem, sagt och gjort, jag packade en väska och följde med :D

På måndagen vaknade jag vid nio, gick upp och skickade mess till Mikael att de skulle hämta mig, vi skulle på IKEA :D. Sprang där i säkert två timmar, hittade ett nytt vardagsrumsbord. Skitsnyggt var det och mörkt, så nu åker det vita bort. Vi for hem vid åtta på kvällen, kom hem vid halv tolv. Tolv gick jag och la mig.

Idag vaknade jag vid nio, gick upp och åt frukost medan jag tittade på tv, sen satte jag igång, har haft fullt upp idag.
Jag har:
- Bäddat rent sängen
- tvättat 2 maskiner
- tvättat alla mattor i grovtvättstugan
- dammsugit
- dammat
- torkat golv
- diskat
- ställt in disk
- en massa mer småplock.

Det jag har kvar att göra nu är att vänta på mattorna så de torkar. Vill lägga ut dem på de rena golven :D
Och sen ska jag duscha solo ikväll och borsta honom. Jennifer ska komma förbi sen också så ska vi ta en långpromenad med hundarna.

Jag längtar till i helgen, då blir det nog bara jag och Jocke som umgås, vi pratade om det idag. Att vi ska ta en helg för bara oss två och fixa och dona. Förhoppningsvis köpa en ny bil oxå :D

Nu blir det unga mödrar och laga lite mat.

-Annelie-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback