Uppesittarkväll

Jag kom hem fyra imorse, kom i säng halv fem. Usch och fy vilken biltur, jag sov och vaknade av att vi hade kört fel, körde fel i sammanlagt åtta mil. Så en timme sena blev vi. Jaja, när jag äntligen kommit hem så sov jag i tre timmar. Sedan ringde klockan. Var bara att gå upp och klä på sig. Jocke kom upp han med till slut. Slängde in en tvättmaskin och sen gick vi. Vi skulle på ett möte.
När det var slut så gick vi hem igen, väl hemma så sattes det igång. Vi städade och fixade. Det som gjordes var bland annat:
- Städat grejen vid fläkten i köket
- Diskat
- Tvättat fyra maskiner
- Bäddat sängen
- Tagit ut en massa sopor
- Dammsugit
- Städat badrummet
Och en massa mer småplock.
När vi gjort allt detta så satte vi på oss täckbyxor och jacka och for först till djurmagasinet för att handla kattmat och kattsand. Vidare till ICA Maxi och handlade en massa mat, inte julmat dock, det får vi ju hos mamma och pappa på julafton respektive juldagen.
När vi äntligen kommit ut därifrån så for vi vidare ner på Mora och handlade de sista julklapparna. Kan inte skriva vad här.
For vidare till mamma efter det och hjälpte henne lite. Efter det var vi så hungriga och ingen av oss orkade laga mat så blev skräpmat till middag.
När vi kom hem så packade vi upp allting och fixade lite till.
Nu sitter vi i soffan och har nyss slagit in alla julklapparna och så tittar vi på uppesittarkvällen :). En mysig kväll tillsammans. Eller ja, Kans och Cathrine kommer nog med :).


Alla inslagna julklappar som ska vidare till mamma eller pappa sen.
Eller några är till Jocke och jag såg nog mitt namn på något :D

Självklart så har vi dukat upp med julgodis, chips och läsk tills ikväll

Och den obligatoriska bingolotten finns med :).
Nu hoppas vi på att jag eller Jocke vinner mycket pengar :P

-Annelie-

Kommentarer
fia säger:

vann ni nå pengar då ? :)

2010-12-25 | 07:19:43
Bloggadress: http://ilovemyshoes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback