Julafton

Igår var det julafton, Vi vaknade på morgonen och gick upp och hade våran julklappsutdelning :). Är vår tradition just nu, sä mysigt att bara vara vi två och ge varandra julklappar :). Sedan duschade vi och fixade lite hemma.
När det var dags att åka så ville inte vår bil starta. Så var bara att ringa efter skjuts.
Men vi kom till farmor framåt halv två och där börjades det med att fika på en gång. Sen gick jag, Jocke och Viktor och spelade pingis. Jag vann flest ggr :D. Peter och Mikael kom i omgångar och var med. Pappa var med någon gång med.
Vi såg på Kalle Anka klockan tre som man ska göra :D. Min favorit är askungen. Efter det var det julmat.
Sen gick vi in till farmor och fikade ännu mera, Peter hade gjort tårta eftersom pappa fyllde år.
Så snacka om att man var mätt efter all mat och fika.
Sedan var det dags för julklappsutdelning hos pappa. Det tog Pelle över en timme att öppna ett paket han fick av Mikael. haha.
När julklappsutdelningen var slut och Pelle äntligen öppnat sitt paket så satt vi mest och pratade. De flesta for hem så det bara var jag, Jocke, Mikael, pappa och farmor var kvar. Av pappa fick vi ett varsitt spel, curlingspel var det. Så vi började spela och det var skitroligt. Spelade ett x antal ggr innan pappa skjutsade hem oss.
När vi kommit hem så myste vi ner oss i soffan och kikade på tv innan vi kröp ner i sängen.

Ida vaknade jag halv åtta, Jocke sov vidare till halv nio. När han kommit upp så gjorde vi en mysig frukost tillsammans med baguetter som vi värmde i ugnen och allt möjligt gott. Jag har precis sminkat mig och klätt på mig. Så nu sitter vi i soffan och ska se lite film innan vi ska åka till mamma och fira jul med henne :).

Berättar vad jag fick i julklappa i ett senare inlägg :).

-Annelie-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback