Längtar så mycket nu..

Idag går jag in i vecka 24, "bara" 16 veckor kvar. Och precis som med Anton så tycker jag inte om att vara gravid, jag mår psykiskt och fysiskt dåligt över det. Illamåendet kommer och går. Kräks alltmer sällan, så det är väl bra, men illamåendet är tufft det med. Orken finns liksom inte att göra något. Och nerven som spöka med Anton spökar nu med, så vissa dagar kan jag knappt gå eller röra mig. 
Men varje vecka så går jag och Anton på öppna förskolan och kyrkis, då vet jag att Anton får leka av sig och ha roligt. För hemma på eftermiddagarna är jag så trött och slut så jag längtar bara efter sängen. Brukar tänka att nu får han lära sig roa sig själv och han kommer inte komma ihåg vilken tråkig mamma han hade i 9 månader :P. 
Och precis som med Anton så blir jag en heffaklump med stor mage. Bara gilla läget, inget jag kan bestämma över. Hoppas bara jag slipper få vätska i benen denna gången, kommer ihåg att jag kunde trycka så det blev gropar i dom förra gången. Så nu längtar jag bara tills vi får hålla vårt 2:a mirakel i famnen. 
Tänk, Anton ska bli storebror, från att ha kämpat till att få honom, ett missfalle efter det och genomgå alla hormoner igen så kommer vi få hålla en till bebis i vår famn. När jag tänker så, så inser jag vilken tur vi ändå haft som lyckats, inte bara en utan två gånger. 
Däremot så kan jag säga att jag är 100 gånger mer orolig denna graviditet. Känner jag inte bebisen på någon timme så börjar nojorna att något hänt komma osv. Säkert för missfallet i våras. Rädslan för att något ska hända igen finns där hela tiden och tiden kan inte gå tillräckligt snabbt för att motbevisa det. 
 
Vårat 2:a mirakel, vecka 19+2
Tjockismagen :P. Vill inte ens veta hur stor jag kommer bli. 
 
Nu har jag verkligen blivit sugen på att börja kolla vad för kläder vi har och vad som ska inhandlas, bb-kläderna vet jag redan vad vi ska ha. Måste bara handla dom :P. Syskonvagnen som vi velade om vi skulle ha eller inte, har vi köpt. Den står nu i vårt vardagsrum och ser fin ut. Anton klättrar i och ur den hela tiden. Så var nog ett bra val att köpa en, för han älskar att åka vagn och kommer säkert vilja det i sommar med. 
Denna gång blev det en helt ny vagn, vi hittade en med 2 sittdelar, 1 liggdel, fotsackar, regnskydd. Ja, ett paket för samma pris som de säljs för på blocket. Det var höj och sänkbart handtag, stora däck, korgar under, inte så jättebred och inte så dyr :). 
 
Så fin, längtar tills vi ska ut och gå :)
 
Kollar annars bebiskläder på internet och butik hela tiden, vill handla hela tiden, men ska låta bli tills jag tagit in de första storlekarna från förrådet så jag ser vad vi har. Vill ju inte komma hem med dubbelt. Annars så har vi ju allt nästan, blöjor ska inhandlas och babykorgen bebisen ska ligga i ska göras iordning. Men det hoppas jag mamma och hennes karl fixar, för det är där den är :P. 
Vill ha den första tiden, för Anton sover fortfarande i spjälsängen, men antar att det inte kommer vara så länge till. Så onödigt att köpa en ny, när Anton går över till en juniorsäng så får bebisen ta spjälsängen :).
Står bara om bebis i detta inlägget :P. 
 
Längtar tills min man kommer hem, har vart en jobbig vecka, har inte kunnat sova på nätterna, trött och illamående på dagarna och en vild Anton. Men bara att stå ut, imorgon kommer han. Då blir det mys, för på fredag blir det fullt upp, ska lasta skotrar och fixa inför lördagen, då är vi ett gäng som ska ut och åka. Ska bli roligt. Och lär ju passa på medan jag förhoppninsvis har några kläder jag kan ha. Har inte testat dom än, men ska göra det imorgon eftermiddag. 
 
Imorgon ska jag ner på stan med 2 kompisar, vi ska kolla in nya lidl butiken, de hade billiga bebiskläder, så lär väl komma hem med något därifrån. :P. 
 
Nu ska jag äta knäckabröd och dricka oboy. 
 
-Annelie-
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback