Och tiden räcker inte till

Tiden räcker som vanligt inte till för att jag ska sitta framför datorn och appen till bloggen suger ju så den tog vi bort. Men nu har jag en stund över.
Vi har hunnit med att titta på majkase den sista april, Anton var så fascinerad av elden, han kunde inte sluta titta på den :). Det var jag och Anton som tog en promenad till elden och träffade Jimmy, Ida och deras Kalle. Jocke var på väg hem, han kom hem vid tolvtiden på natten. Så då låg vi och sov :).
Sedan har vi haft kalas för Anton, då släkt och vänner kom och firade honom :). Han fick mycket fint, kläder, uteleksaker som bestod av allt möjligt, gunga, bord, stolar och parasoll i barnstorlek, skottkärra, hink och spade. Pengar fick han, skor, handduk, sängkläder. Allt möjligt, lite inneleksaker. Säkert mer som jag inte kommer ihåg nu. Det var ett lyckat kalas. Jag bakade tårtor, en egen till honom självklart, fyller man 1 så ska man ha egen tårta. Han åt inte så mycket, kladda mest, sen blev han trött mitt i kalaset och lade sig och sov. Det får man när man är liten.
Har inte några bilder på datorn, de sitter på kameran fortfarande, så tar ett från instagram nu.
 
En av tårtorna jag bakade och bjöd på.
Hallonmousse i ett lager och dumlefluff i andra.
Var riktigt god :).
 
I söndags hann vi med en tur till marknaden. Blev lite smått och gott därifrån med. Mest till Anton, dels mössan har på sig på kortet längst ner:). Riktigt fint väder, först marknad där Anton skötte sig exemplariskt. Stolt över min kille!. Sedan varma mackor på kvällen innan det blev en film och sist sängen.
 
Igår så blev det riktigt sommarväder ute, så efter jag gjort läxan som vi fick förra veckan på träningen så var vi var faktiskt ute hela dagen och kröp runt i gräset och lekte. Anton stoppa stenar i munnen hela tiden som han fick spotta ut. Så nu förstår han vad spotta ut betyder, men han verkar inte förstå att det inte ska fortsättas stoppas in. På eftermiddagen så testkörde vi min nya cykel som vi även satte på cykelstolen på :). Jag tror han tyckte det var roligt, lite läskigt ibland, men han blir nog van snart.
 
Min fina cykel och Anton i stolen, där var vi på väg hem igen.
Då somna han i cykelstolen, det lär väl vara godkänt då?
 
På förmiddagen idag var jag iväg och tränade, det lär kännas imorgon. Känns redan nu. Resten av dagen spenderades ute, blåste lite och solen gick i moln ibland. Men ska inte klaga, var riktigt skönt att vara ute. Vi satte även upp gungan på bron så Anton fick gunga. Det tyckte han var roligt :).
 
 
Nu ska jag titta på ett till avsnitt av Gossip Girl innan jag lägger mig. Jocke är i garaget och fixar med bilen. Han dyker väl upp till slut han med. Nu fick ni lite uppdaterat i alla fall.
 
-Annelie-
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback