Avundsjukan är den mest uppriktiga formen av smicker

Ett tag sedan igen... Känner att det vart mycket på sista tiden så har faktiskt inte haft tid. Åkte i alla fall till Arboga den 10:e och hälsa på Hillevie, Anton och Viktor var med. På natten åkte jag till Västerås och hämta hem min man. Dagen efter for vi till Tuna Park och shoppade loss. Var en väldigt skön och rolig dag. Kom hem sent på kvällen.
Annars så har vi mest bakat och ränt till Mora stup i ett på Bvc och läkarbesök. Läkaren som kollade på Anton tyckte han utvecklats jättebra och det var inget vi behövde gå vidare med något. Så det var skönt :).
Vi har även handla julklappar för fullt :). Så nu är det klart. Köpte faktiskt bara 2 till Anton i år, han förstår inte så mycket i år och kommer få så mycket av all släkt, så vi väntar tills han blir lite äldre och förstår innan vi går helt loss på julklappar :P.
Igår hade vi inflyttningsfest också, det var roligt, kom lite folk och festa med oss. Anton fick vara med sin farmor över natten. Jag gick och la mig vid två, fem vaknar jag, då ska Jocke lägga sig precis :P. Känner att jag är för gammal för att festa så länge. hehe. Men Jocke hade gjort så fint inatt, när jag gick upp så hade han plockat bort det mesta så det var bara att dammsuga, torka golv och diska.
Och så har vi gjort det vanliga som att vika tvätt och städat så det är fint till julafton imorgon. Satte även upp granen.
Jockes mamma kom sedan hit med Anton, han ville ha middag på en gång då och nu sover han en vända. Så nu sitter vi bara i soffan och väntar på bingolotto, ska vinna miljonen ikväll :D.
 
Bilder på min prins denna månad, händer så mycket så fort.
Nu kryps det för fullt, han sitter rakt, han försöker ställa sig upp,
han gör allt han ska i denna ålder, och försöker ta allt han inte får ha :P
Igår var min kusin Therese och moster här och hälsade på.
Anton fick present av Therese, tror han tyckte pappret var roligast :P.
 
Vår julgran, nästa år SKA jag ha en riktig,
Jocke fick sin plast i år :)
 
Måste även skriva av mig lite, igår var vi och köpte en skoter tillsammans, men alla säger att det är Jockes skoter. Jag har sagt till mig att jag ska inte bry mig om det. Men börjar fan bli less nu, spelar ingen roll vad vi köper, köksbord, bilar, säng, bebissaker... Allt är Jockes. Uppenbarligen så har inte jag några pengar, det är bara Jocke. Visst, han jobbar i Norge, han tjänar 3-4 gånger så mycket än mig. Han betalar mer, men jag bidrar med dom pengarna jag tjänar. Vi är gifta, vi har barn, vi flyttade hemifrån när jag tod studenten utan jobb och så. Vi har alltid hjälpts åt, vi har aldrig sagt ditt eller mitt på det sättet. Jag försöker att inte bry mig, men fan vad less jag är. De som håller på läser säkert detta och tar åt sig, det hoppas jag, för det är er jag skriver om just nu. Jag är så less på er så det är inte sant. Ni är fan bara avundsjuka för jag har det bra. För det har jag, kan inte säga något annat, men vi sparar pengar tillsammans, vi planerar inköp tillsammans och köper tillsammans, Men det kan ni aldrig fatta, för ni kommer alltid tycka det är Jockes saker. Ni kan fan dra åt helvete!!! Så, nu har jag skrivit av mig och släpper det ett tag.
 

I år kommer det bli en bra jul, vi har ju redan fått den bästa presenten, kan fortfarande inte förstå att vi fick det bästa som hänt oss. Anton är vårt allt och han är så snäll och glad. Så har tagit fram hans tomtedräkt han ska ha imorgon :). 
 
-Annelie-
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback