091109 - Back on track -

Igår vet jag inte vad jag ska kalla dagen, först vaknade vi inte förrän vid halv elva,
och när vi väl vaknat så började vi städa hela lägenheten, allting vart topp trim igen.
Skulle även börja tvätta tolv, men någon idiot hade tagit vår tvättid, dålig stil!
Men då tvättade vi från fem till nio istället. Vid tolv åkte Jocke och hämtade Solo hos mamma.
När han kom tillbaka och vi städat färdigt allt så blev det en väldigt lugn dag.
Lagade älggryta till middag.
Sedan lugnt fram tills elva då vi la oss och somna ganska snabbt.

Idag ringde mamma och väckte mig, fick lov att åka hem till henne och hämta Viktor.
Hans tåg gick  06.24 och mamma skulle inte hinna klart med tidningarna så jag fick lov att skjutsa.
Gjorde det och var hemma till halv sju, ville inte gå upp då, så la mig igen.
Sa åt Jocke att ringa och väcka mig vid nio. Det gjorde han, men jag ville inte gå upp då.
Han frågade varför, för jag brukar jämt vilja gå upp i tid.
Men iag var det en sådan dag så det kändes som jag inte hade något att gå upp till.
Men tog mig i alla fall i kragen och gick upp vid tio.
Satte mig vid datorn och började prata med Anneli, åkte till henne på en fika och vart kvar några timmar.
Men var en trevlig stund.
Kom hem vid två, gjorde ingenting, skulle ha vikt tvätten, men jag tycker verkligen inte om måndagar.
Jocke kom hem vid fyra, då diskade han, snäll som han är.
Jag lagade mat och vi åt.
Sedan vek jag tvätten.
Älskling skjutsade mig till träningen till sju. Skönt att träna igen.
Efter träningen gick jag till noretskolan där Jocke spelar innebandy, skulle hämta bilen.
Jocke fick skjuts hem med en kompis.
Jag kom hem vid halv tio, hoppade in i duschen.
Nu sitter jag här.
Ska dricka en kopp the och äta lite jordgubbar innan sängen kallar på mig.

Jag kan verkligen inte ens berätta hur mycket jag längtar tills vi ska flytta. :)

Fortsätt kalla mig ful,
men det lär inte göra dig snyggare.
Fortsätt kalla mig feg,
men det lär inte göra dig modigare.
Fortsätt kalla mig hatad,
men det lär inte göra dig mer älskad.
Fortsätt kalla mig fet,
men det lär inte göra dig smalare.
Fortsätt kalla mig fjortis,
men det lär inte göra dig mer normal.
Fortsätt kalla mig alla elaka saker du,
för jag vet ändå att du bara pratar om dig själv.

-Annelie-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback