090303 - Flyttat -

Vi börjar med att berätta om de andra dagarna innan idag, har vart så mkt så har inte hunnit med att uppdatera bloggen, men nu ska det bli lite ordning på det tänkte jag. =)

LÖRDAG: Efter att jag slutat jobba så åkte jag till Mora och hämtade nyckeln till lägenheten, åkte sedan till mamma en vända och kika lite. Efter det for jag till Orsa, hämtade Ida och sedan for vi till Niklas som hade förfest, blev att skjutsa lite folk till Wasa för de hade inte ngn skjuts. Sedan fick jag och Ida för oss ngn dum idé att vi skulle börja flytta åt mig. Så sagt och gjort, hem till mig och packade bilen full med saker och for till Mora. Men körde bara en vända. VI gick och la oss vid halv ett.

SÖNDAG: Då gick vi upp vid sju och fortsatte flytta, vi flyttade allting utom de stora sakerna innan tolv. För klockan tolv började jag jobba och sen jobbade jag till halv fem. Sedan åkte jag till Mora och började packa upp saker och så. Sedan kom Jocke och det var meningen att vi skulle hämta min säng och en massa sånt i Orsa. Men vi ville även gå på bio så det blev att vi bara hämta luftmadrassen och lämna av släpvagnen i Orsa. Sedan for vi till Mora och gick på bio. Sedan åkte vi till min lägenhet och sov.

MÅNDAG: Jocke åkte till jobbet på morgonen och jag fortsatte att sova. Jag gick upp vid nio och började packa upp allting. Sedan vid elva ringde jag mamma och då var hon på väg till jysk. Så då åkte jag dit. Där köpte hon ett köksbord och stolar till mig och dynor till stolarna. Sedan la hon ut pengar åt mig så jag kunde köpa ett hörnskrivbord. Sedan for jag hem till mamma och fick lite gardiner och så. Sedan hem till mig och fortsatte packa upp. Viktor kom sedan. Och jocke kom oxå vid halv sex, då åkte vi till Orsa och hämtade resten av sakerna, var färdiga vid nio. Då for vi till mig och jag gjorde spagetti och köttbullar. Och Jocke hjälpte mig koppla in teven och all sådan skit. Sedan åt vi mat och sen blev det teve och säng.

TISDAG: Jag gick upp fyra imorse, hade försovit mig, mamma ringde och väckte mig för jag skulle dela tidningar, så for till första jobbet. Var färdig vid sex, då kom Jocke med min husnyckel och så for han till jobbet. Jag åkte hem till mamma en vända och pratade lite och sedan hem till mig och duschade. Började jobba åtta igen. Slutade två i Nusnäs, då for jag hem och sedan dess har jag fixat nästan allting i lägenheten. Vid åtta kom Ullis och hälsade på mig. Det var trevligt. =) Hon har nyss åkt hem och jag ska nu gå och sova. Har vart vaken sen fyra imorse och ska upp halv sju imorrn bitti igen.

// A




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback