Söndagsångest

Det är något speciellt med söndagar, då åker Jocke igen. Denna dagen känns bara som en väntan på att han ska åka. Det ska packas, handlas, tankas och donas. Och vips så är klockan sex och han åker och Anton lägger sig. Då sitter jag ensam hemma och bara längtar tills torsdag. 
De andra dagarna rullar på fint, men just söndagen, det är något ångestladdat med den. Var bättre när han jobbade rotation, då åkte han oftast på någon natt eller typ måndag, tisdag. Mycket bättre, då fick man hela helgen tillsammans. Men men, förhoppningsvis så börjar han på rotation igen när bebisen kommit. Gör inte mig något att vara själv i två veckor om jag vet att han är hemma minst två veckor sedan. 
 
Helgen då, vad har vi gjort. Ingenting egentligen, i fredags var vi till Älvdalen och åt mat, Anton blev kvar där och sov hos sin farmor. Vi for hem och jag la mig tidigt. Hade sådan seperationsångest från Anton, han blev så ledsen när vi lämna kvar honom :(. Och nu är han så mammig så jag får ju dåligt samvete, särskilt som vi inte skulle göra något speciellt, men hon ville träffa sitt barnbarn och skönt för både mig och Jocke att få vila. 
Lördagen kom Kans och Cathrine förbi och sa hej och fikade en vända. Annica kom ner med Anton vid femtiden, så då var det full fart igen tills han skulle lägga sig. 
Och idag har jag bara legat i soffan och mått dåligt hela dagen, känt mig allmänt trött och seg. När Jocke åkte så tvinga jag mig in i duschen, så nu känner jag mig lite piggare. 
 
Ska nu lägga en beställning på partylite och ta hem sommarkatalogen så de som vill kan lägga en beställning :). Sedan blir det farmen innan sängen ropar. Imorgon är det tillbaka till rutinerna och öppna förskolan :). 
 
Några kort på den vackraste jag någonsin träffat <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback