Mariebergsskogen och Barnmässan

Helgen har vart sådär underbar som den borde vara varje vecka :D. I fredags så packade vi en väska och tog bilen till Karlstad, en natt på hotell och barnmässan stod på schemat. Vi kom fram till Karlstad mitt på dagen i fredags, så vi for till Bergviks shoppingcenter och kikade lite, åt middag där också. När vi var färdiga där så var klockan inte så mycket,så vi åkte till Mariebergsskogen, en stor park med lekparker, djur och massa mera. Vi kikade på lite djur och Anton lekte av sig i lekparken :). 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Älskar att se glädjen i min sons ögon när han leker i lekparken.
Just nu är ju inte jag ute med honom så mycket,
men om 8 veckor är jag beräknad så då blir det ändring på det :)
 
Och så kom lördagen, dagen jag väntat på. hehe. Har efter att vart hemma i ett x antal månader av illamående och ont i benen så var det så skönt att få komma hemifrån och göra något annat. Så dags för barnmässan. Vi kom dit och ställde oss i kö redan halv tio, och tur var väl det, för tio i tio så blev kön hur lång som helst. Så när de öppnade kl 10 så kom vi in på en gång :). Vi gick runt därinne i ca 3 timmar innan mina ben verkligen skrek av smärta och magen blev hård av sammandragningar, mina första den här graviditeten dessutom. Men en rolig dag hade vi och lite saker fick vi med oss hem,
Vill lätt dit nästa år med :D.
 
 
 
 
 
Anton träffade mumintrollet och lilla my :)
:)
 
Hattens förlag som hittat på babblarna var där
så Anton fick självklart figurerna.
Helnöjd var och är han :). 
En gratispåse med saker man fick :)
Leksak, mugg, tidning med rabatter i, tandkräm m.m.
De delade även ut babybag gratis där, däri var det blöjor, våtservetter,
2 par strumpor, duschtvål, tidning, rabatter :)
Köpte 2 såna här böcker, men vet inte om jag ska skriva i dom eller ge bort dom,
har ju redan en till Anton och en till bebisen. 
Men var så fina, kanske fyller i dom också :P
Köpte formar och kulor,lika bra attbörja förbereda, ska snart börja
baka till Anton. Han blir ju 2(!) om en månad.
Och sist men absolut finast så sålde dom kläder från snoozy i en monter.
De var så billigt, hade velat köpa upp allt, men dåligt med storlekar,
men blev 1 tröja och 1 byxa åt Anton. Och så 2 bodysuit till bebisen.
Och som ni ser så kan Anton och bebis matcha varandra i sommar :P. 
 
Sen fick Anton massa småsaker gratis, det var godis, ballonger, såpbubblor och massa småplock. Tror alla montrar hade något de gav bort gratis till barnen. Så han var nöjd fast han fick sitta i vagnen flera timmar. 
 
Bilresan dit och hem klara han galant också, när vi hade 1 mil kvar hem så blev det lite gnälligt, men inget farligt. 
Det var vår minisemester tillsammans. Även fast den var kort så betydde den mycket. Den kan jag njuta länge på :). 
 
-Annelie-
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback