Long time...

Tiden rinner faktiskt iväg, fast det ena dagen känns som att det aldrig kommer bli maj. Men snart är vi där, idag gick jag in i vecka 36. Så om 2 veckor går jag in i vecka 38, då är min pojk färdigbakad och jag ska göra allt för att få träffa honom några veckor tidigare :P. Vill verkligen träffa vårt andra mirakel nu. 
 
Igår var vi till mamma och åt middag, några av mina syskon var där också. Lämnade Anton där när jag for hem, tårarna bara rann på honom, men det lugna sig snabbt. Så for hem och gjorde ingenting. Njöt av lugnet. Imorse vakna jag halv åtta, ingen idé att sova längre. Åt frukost och kände att jag orkade hur mycket som helst. Så efter frukosten så gick jag ut och gick med Solo. När vi kom tillbaka så började jag rensa blommorna ute, så nu är det klart också. 
Tänkte sedan att jag skulle gå in och vara lika effektiv, jo tjena, somna på soffan och vakna tolv :P. haha. Men då var jag ganska pigg, så bytte gardiner i vardagsrummet och gjorde fint. Nu känns det som sommar här i soffan med ljusa färger. Hade ju kunnat vänta några veckor till innan jag bytt, men vill ha allt klart innan bebis kommer. 
Har även vart och handlat själv idag, och gud vad skönt det kan vara att gå på Ica utan Anton i vagnen. Idag inhandlades det ingredienser så vi kan börja baka, för snart fyller Anton 2(!) år. Var fort det har gått. Nu sitter jag i soffan nyduschadoch fräsch med ett rent hus. För på eftermiddagen så fick jag energi igen, så nu är det verkligen städat överallt. 
 
Annars så har jag börjat fått en inre stress, vill ha allting klart inför bebis ankomst, det mesta är klart, men dessa småsaker. Hade jag orkat så hade jag åkt på Ikea och handlat, men med mina ben och foglossning jag får till och från, så gjorde jag det näst bästa. Internetshoppade :P. Så nästa vecka kommer vårt nya skötbord, en klädställning, ny potta, nya glas (våra 12 har helt plötsligt blivit 4) och så var det något mer tror jag. Där fick jag pricka av några saker på listan, nu ska bara resten göras. Passade på att köpa amningsinlägg på Ica idag, hoppas ju kunna amma denna gången. Nu ska bara resten av småsakerna prickas av. 
 
Snart kommer min man hem också, om en timme ca, då blir det mys. Och imorgon vid lunch hämtar vi hem Anton. Oj, vad långt inlägg det blev. :P. 
 
Dagens mage. Stor som ett hus, men får känslan av att jag faktiskt var större med Anton.
Såhär ser det ut när Anton är med och gör pizzadeg :P
Kvällsmys i soffan en kväll. 
 
Nu ska jag nog internetshoppa från HM:s sida lite :P. 
 
-Annelie-
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback