Huvudvärk, välkommen gravidsymptomen..

Knappt hunnit bli gravid och känner redan av det, halsbränna, tröttheten, huvudvärken, ibland lite lätt illamående. Men ska väl inte klaga, slipper jag spy så är jag nöjd. Det var typ nu som det kom med Anton, så bara hålla tummarna för att jag slipper det den här gången. ska imorgon köpa järntabletter och vitaminer, lika bra att börja med det nu, för har mitt järnvärde gått under 120 så är det välkommen huvudvärk. Och med en man i Norge i tolv dagar och jag ensam med Anton så gör jag allt för att må bra och känna att jag har ork till honom. 
 
Dagen började bra, gick upp vid sju och åt frukost. Vid nio tog vi en promenad till Noret för öppna förskolan. Anton älskar att vara där och leka. han fick lunch där innan vi gick och handlade. Anton tvärslockna i vagnen och sov den timmen det tog att handla och gå hem. Trodde han skulle sova längre, men det ville han inte. 
Så vid tre var han trött igen, la han i sängen men han låg mest och prata och lekte. så länge han var nöjd fick han ligga där, för min huvudvärk hade kommit och jag behövde få fem min. Middag åt oss sedan och efter det gjorde vi en eld i kaminen. Anton har nog lärt sig att man inte ska pilla på den nu, han har vart väldigt fascinerad av elden i den och gått fram och tillbaka och kikat. Gått närmare och vänt flera gånger. Idag kunde han inte hålla sig, så han sträckte fram ett finger och snuddade. Hela han ryckte till av värmen och vi fick skölja fingret i kallvatten och trösta lite, men sen var det bra. Nu går han inte så nära den längre. 
Han tvärslockna vid sex då han inte sovit så mycket idag och nu är det min tur att sova. 
 
Godnatt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback