Olyckan var framme :(

Har inte skrivit på ett tag, har hänt så mycket.
För en vecka sedan så fick Anton tag i en lampsladd på en fönsterlampa, den lyckades han dra ner. Var en glaslampa som hamnade rakt över näsan på honom. Den gick sönder och Antons näsvinge fick sig ett jack, näsryggen likaså. Så var bara sätta sig och åka till vårdcentralen, började i Älvdalen, vidare till Mora där dom inte söver barn under 3. Och med tanke på att Anton inte lärt sig att ligga stilla så var det bara att åka till Falun där dom skulle söva honom och sy. Vi kom dit efter de flesta gått hem, så de hade bara journarkosen där. Så vi fick bestämma om vi skulle sitta där och vänta eller om vi skulle komma tillbaka morgonen efter. Vi tog beslutet att komma tillbaka morgonen efter för Anton hade bara ätit frukost på hela dagen. Så åkte iväg och handlade välling och sånt Anton kunde äta innan vi for till Jockes syster Emma och sov där.
Var tillbaka i Falun halv åtta på fredag morgon. Anton fick inte äta för han skulle sys, vi trodde de skulle gå ganska snabbt, men hände inget förrän halv elva. Men när det väl hände så var han klart strax innan tolv. Var ledsen och hungrig när han vaknade, han åt en hel flaska välling, två smörgåsar innan han blev mätt. Fick åka hem vid ett, direkt vi satte oss i bilen så somnade Anton och sov hela vägen till Älvdalen. Det blev tre stygn vid näsvingen och ett på näsryggen, Anton verkar knappt märka av att han har tejp över näsan. Så det är ju bra :).
 
Lägger upp bilder på hur han såg och ser ut, kolla inte om ni är rädda för blod.
 
Någon timme efter det hänt, torkat blod för ingen fick peta honom i ansiktet.
Fick underhålla honom bäst vi kunde i väntan på op.
De lyckades i alla fall stryka bedövningssalva på handen och bandage på det för att han inte skulle pilla bort det.
Efter op. och i bilen på vägen hem.
På lördagen fick vi ta bort det stora plåstret och nu är det bara kirugtejp på.
Tack och lov så märker han inte av det och petar inte ens. :)
 
Så vår prins hann vara med om mycket förra veckan. Jag msåte köpa en ny lampa, men ingen glas denna gången.
Annars så har min dator gått sönder, fel tillfälle då jag sitter med anmälningarna till wasacupen, men tur Jocke är hemma och jag kan ta hans så länge. Har beställt en ny till mig, borde komma i början av nästa veckan :).
 
Denna vart det:
Ville ha en vit som var lite bättre och snabbare, men fanns inte inne och dröjde tills april någon gång innan den kom in och så länge kan jag inte vänta. Så blev denna. Fin va? :)
 
Nu ska jag leka med Anton, Jocke skulle ut och fixa, sedan behöver jag göra anmälningarna.
 
-Annelie-

Kommentarer
fia säger:

ajaj, guu så oroliga ni måste ha blivit. Hoppas att det är bra med er allihopa.
Fick något infall så jag börjat funderat på om man kanske ska va med på wasa :D

2013-03-22 | 10:14:50
Bloggadress: http://fia1989.myshowroom.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback