2013-02-28

28/2 idag och vår prins blir hela 10 månader, vart tar tiden vägen? Om 2 månader blir han 1 år. Samtidigt som man längtar efter att få se hur han blir när han blir äldre så vill man backa tiden tills han var alldeles nyfödd. Jag vill uppleva det igen och jag hoppas jag kommer få göra det :). Anton behöver ett syskon.
 
Annars så har Anton fortfarande något ryck att man ska upp tidigt, och vara omöjlig att lägga på kvällarna. Så snart ska jag gå och sova med. Samtidigt som man vill sitta i soffan en stund efter han somnat för egentid. Svårt val det här :S
 
Har faktiskt inte gjort så mycket idag. Myste på här hemma i förmiddags, efter Anton fått lunch så åkte vi till sporthallen och kikade på hälsomässan med Ida. Var väl inte så mycket att kolla på, men roligt att det händer något i alla fall :). Följde med henne hem och spelade lite skip-bo innan jag for hem. 
Då hade Viktor kommit, precis som förra helgen hyr mamma ut huset till vasaloppsåkare och Viktor får bosätta sig här, Så mamma (jag vet du läser), jag vill ju ha del av pengarna för det kostar ju att ha Viktor här :D.
Vi for ner på byn och handlade på en gång så det blev gjort, på Ica så fick jag sms från bussgods att jag hade ett paket att hämta. Så åkte dit, visade sig vara blommor. Min man som beställt åt mig. Han kan ibland han :). Snällt var det och jätteglad blev jag :D.
Hem och laga mat, pasta med baconsås stod på menyn idag. Efter det har jag hunnit med att elda, bada och lägga Anton och diskat. Men när jag satte mig i soffan tyckte Anton det var dags att vakna. Så han grina och grina. Tog upp honom en stund medan farmen. Sedan började jag lägga honom igen, på kvällarna ska han somna i sin säng tycker jag, för han vägrar sova i min famn, då ska han bara leka. Så la honom i sängen, han grina, jag gick in och la ner honom, så höll jag på ett tag. Sedan la han sig ner och somnade så gott :). Så förhoppningsvis går han tillbaka till det gamla då det bara var att lägga ner honom och han somnade på en gång. JAg ska i alla fall lära tillbaka det.
Annars så har han hittat sin gunghäst (anka?) som han fick av sin gammelfarmor (min farmor) på dopet och den är jätterolig att gunga på, men man får inte det där leendet på bild :P. En annan sak han lärt sig är att när man säger puss och gör pussljud så pussar han tillbaka, min gofis. Han har öven börjat luta sig mot mig som att han kramas innan han fortsätter leka :). Mammig har han med blivit, räcker att han ser mig om han är hos någon annan så an han börja grina.
Nej, nu ska jag se på Dicte. Såg ett avsnitt i måndags, var ju bra, så lär se de fyra första avsnitten med :).
 
 
-Annelie-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback