24 dagar kvar

Vet inte riktigt vad jag ska skriva, Jocke åkte iväg och kika hockey hos en kompis i fredags, jag och Anton var hemma och myste. Jennifer kom förbi en vända och senare Busk och så kom Jocke hem. Tidigare på dagen så var vi i Rättvik på marknaden, blev inte så mycket där, lite godis och strumpor.
Lördagen vakna vi upp tidigt, badade Anton och klädde på honom. Fixade iordning oss innan vi for till Mikael och Sandra och bar en badtunna, fattar inte hur fem personer kunde bära den så långt :P. Men är man duktig så är man. Efter det så for vi till bynn och hälsa på Jimmy, Ida och deras lilla Carl. Så söt så. På kvällen var vi på Dalgatan 118 och åt mat, Jockes mormors man fyllde 80, så firade honom. Alla blir fortfarande lika förvånade över att vi har en sådan snäll bebis. Anton är ju så lugn och gör inte mycket väsen av sig. Jag fick också en chock för han hade vart vaken sen halv två på dagen och somnade i min famn först vid halv nio. Då for vi upp till Jockes mormor och hämtade Solo innan vi åkte hemåt så vi kunde krypa ner i sängen.
På söndagen så for Jocke till Sthlm för att hämta en inredning till polisbilen, så jag och Anton myste på hemma. Jennifer kom och hälsa på en vända. Annars så bakade jag två sockerkakor och plockade lite.
När Jocke kom hem så hade han Björne med sig och mat. Så sluta med att vi såg på två Johan Falk filmer, så kom inte i säng förrän vid halv två tror jag.
Och då fick Anton för sig att vakna, så gav honom mat och vid två la vi oss och sov vidare till åtta.
Idag har vi verkligen inte gjort mycket. Myst på hemma bara. Lagade lasagne till middag och ska väl kika på lite tv nu innan sängen kallar igen.
Imorgon ska vi på föräldragrupp och Jocke vägrar följa fast jag försöker övertala honom :P. Anton ska även få vägas, mätas och få halvårssprutorna :S. Tänk att han är 5 och 1 halv månad nu. Vad fort det går.
 
 
Nu är det även bara 24 dagar kvar tills vi flyttar. Så nu måste jag boka tvättid så jag kan tvätta mattor, gardiner, filtar, täcken, kuddar osv. innan vi flyttar. Allt ska vara rent tills dess. Ska även packa, men det gör jag när Jocke åker och jobbar så jag inte behöver leva bland kartonger mer än nödvändigt.
Idag har vi i alla fall ringt och sagt upp en massa saker, kan tyvärr inte ta med vårt fiber till huset, så ska byta internetleverantör, får hoppas det blir lika bra. Imorgon ska jag ringa och boka städtid också, vägrar städa hela lägenheten, så någon får komma och ta badrummen, köket, tvättstugan, fönstren och elementen :P. hehe.
 
-Annelie-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback