Kortsortering

Gud vilken underbart skön dusch jag har tagit :D. Det var underbart att kunna stå upp i duschen utan att känna att jag fryser, svettas eller håller på att svimma. Jag orkade till och med klä på mig efteråt :D. Och är fortfarande pigg. Men har fått stränga order från alla håll att faktiskt vila. Folk verkar förstå att jag inte är den som sitter still. Får nog lov att lyssna denna gången. Så får inte börja med mina promenader riktigt än.

Annars så har jag haft amningen i huvudet hela dagen. Och nu är beslutet taget, jag slutar amma och ger ersättning nu. Jag ammade honom vid halv sju, då vaknade han vid halv åtta igen och var hungrig. När han fick ersättning vid ett så sov han till halv fem. Så lite skillnad. Han blir inte mätt på mig. Och när jag pumpade efteråt så kom det inte ens någon mjölk. Plus att jag känner att det är inte värt att amma, pumpa och ge ersättning hela dagarna. Då får jag ju inte göra något annat.
Jag tror min kropp säger ifrån nu med eftersom det inte ens kommer någon mjölk när jag pumpar. Den har vart med om ganska mycket de senaste månaderna. Och jag kämpar inte med amningen och har ont när han inte ens blir mätt på mjölken. Då säger jag istället att nu ger jag upp. Blir bäst för mig både psykiskt och fysiskt. Han fick ersättning där vid åtta och han sover än förresten :D.
Jag är inte ledsen för att jag inte ska amma, hade det funkat så hade jag gärna ammat hela sommaren och haft maten med mig, men får ha vatten i en termos istället :). Jag sa från första början att funkar det så funkar det, annars gör det inte det. Grät visserligen ändå idag när jag prata med mamma, men tror det var för jag var så kluven för om jag skulle försöka några dagar till eller inte. När hon sa att jag skulle ge ersättning bara så släppte allt och jag blev nöjd kände jag. Det var som en sten som släppte.

Nu har jag suttit framför datorn och uppdaterat mig på bloggar. Skönt att kunna sitta ner och läsa i lugn och ro. Har även lagt in en massa kort som tagits dessa dagar, imorrn ska det skrivas ut och påbörjas fotoalbum :). Ska även skriva i Antons första bok, handla lite småsaker och BVC. Annars blir det lugnt. SKÖNT! :).

Sängen ropar på mig för fullt just nu. Ska bli skönt att lägga mig i den och kunna somna utan att skaka av köld :). Godnatt.


Kommentarer
Marielle säger:

Åhh ja, det var verkligen helt underbart att se Liten på det viset. Kan verkligen inte titta mig less på bilder och film. ;) Absolut värt dom milen, visst att jag hade ont och så efter, men skulle lätt göra om resan bara för att. :)

Åhh, men det är skönt att höra att du har tagit ett val och att ni båda mår bra utav det. :) Det som är huvudsaken ju, att ni båda är nöjda. :) Förstår dig mer än väl att du gjorde det valet du gjorde, och absolut om din kropp säger ifrån. Man ska ju alltid lyssna på sin kropp. Tror att det kommer att bli jätte bra! Jobbigt att må dåligt också över en sån sak när det finns alternativ.

Åh, vad skönt! Ja, det är riktigt svårt att få fram precis det man menar genom text.



Kramar

2012-05-12 | 15:12:00
Bloggadress: http://mariellear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback