Känner mig som en 130kilos klump.

Just nu är Jocke ute vid grillen, vi ska köra årets första grillning :D. Potatisgratäng, kött, pepparsås och baugette. Ska bli så gott.

Igår var vi iväg till Falun en vända, skulle kolla lite bebissaker (egentliga skälet var att jag ville äta amerikansk pizza :P) men vi kom bara hem med olja och våtservetter. Fanns inget vi ville ha :P. Sen var vi aldrig in på någon riktig bebisbutik utan tittade på lite annat mest :P. Var in på GinaTricot och gud vilka fina saker dom har där nu. Men fet som jag är kan jag inget ha.
Vi var in på en skobutik, där hitta jag ett par assnygga skor, tänkte att skor ska jag väl kunna handla, men inte då. Helt plötsligt så när jag tar av mig mina skor så ser man inte mina fotknölar, fötterna har svällt som fan och vaderna. Jag ser ut som en 130kilos klump och känner mig så. Så blev inga skor heller :(. Vi åt mat och sedan for vi hemåt. Släppte av Hillevie och for vidare. Kom hem halv ett på natten och skrev då in de sista anmälningarna till wasacupen, sluta med att vi inte kom i säng förrän två.

Vaknade imorse vid halv åtta, men låg kvar en timme innan jag gick upp. Tog mig till soffan, asont i benen och känns som det knappt går att lyfta dom. Svullnaden hade gått ner lite, men inte mycket. Så låg i soffan en timme tills Jennifer kom med hennes hundar, är hundvakt idag.
Kändes bättre i benen då, så jag och Jocke bestämde oss för en frukost på kaffestugan :). Var mysigt att bara åka ner med honom och sitta där ett tag. Vi skrev ner fyra pojknamn på fyra lappar och drog vad vårt barn skulle heta, men blev olika hela tiden och vi har fortfarande ingen aning om vad han ska heta :P.
Kikade i lite affärer, skulle leta skor åt Jocke, men hitta varken igår eller idag. Finns inga snygga killskor just nu.
Men köpte min första amningsbh, kändes som jag behövde en bh jag faktiskt kan ha nu och den hade inga byglar, så med andra ord inget som skär in :P. Och så kom vi hem med en body och mössa åt bebis som han ska ha hem från BB :).
Vidare till tippen med porslin, hämtade Solo hos mamma och sen upp till noret. Var in på Kappahl, leta efter ytterkläder till bebis. Har kollat i varje bebisbutik i Mora, men vi vet inte vad som blir bra. Antingen tycker jag det känns för tjockt eller för tunt. Så stod med tårar inne på Kappahl och kände att jag kan inget. Ringde mamma och hon ska följa mig på måndag och kika. Då kändes det bättre.
Var in på Willys och handlade. Kom hem vid halv två, så var riktigt skönt att vara ute i god tid.
Hemma så plockade vi upp varorna och marinerade köttet. Kans och Cathrine kom förbi så Cathrine hjälpte mig sätta upp en tvättlina på balkongen. så nu kan jag hänga tvätt där. Tycker kläderna luktar så gott när de får torka ute och nu är det så varmt så hängde ut första tvätten på en gång :).
Sedan så börja vi googla på bebissaker, hitta en jättebra sida. Så påväg hem till oss är nu: skötbäddsöverdrag, bebisfilt, bebishandduk. Dom 3 sakerna har barbapapatryck :D. Det kom även med frotteskydd, regnskydd till barnvagnen, spjälsängsskydd och solskydd till bilen. Hittade en rabattkod på internet så fick 20% på allting :D. Hoppas sakerna kommer fort.
Känns bättre nu faktiskt, för nu är det två par sängkläder, badbalja, blöjor, 2 st nappflaskor, ytterkläder och blöjor kvar i stort sett. Sen har vi allt. En skötväska måste jag hitta också, såg en på leksaksbutiken i noret, men vet inte riktigt. Ska kika vad den kosta först, stod inget pris på den :P
När de for så gick vi med hundarna, jag fick knappt på mig foppatofflorna, så bara vi ätit ska jag lägga mig högt med fötterna i soffan och ligga kvar där ett tag.

Lugn dag har det vart med andra ord och ikväll ska vi kolla på hockey med kompisar och bara ha roligt :).

Bara 36 dagar kvar till BF. Fatta, det är under 40 nu :D
-Annelie-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback