Urkass uppdatering :S

Jag vet att jag är dålig på att uppdatera, men har liksom inte riktigt tid att sitta vid datorn nu :P. Anton är fortfarande lika snäll, han har haft lite magproblem, men tror det har löst sig åt honom nu. Så det är ju bra.
I lördags blev det fest, hade barnvakt åt Anton, hans moster hade honom. Var faktiskt riktigt skönt att få ut och ha roligt. Har ju liksom inte mått så bra under graviditeten så detta var välbehövligt. Vi trodde det var cruising i Vansbro, men det var det inte, vi var den enda bilen där :P. haha, men vi hade roligt i alla fall. Var i bynn en vända och kom inte hem förrän halv fyra. Då saknade jag min bebis och känner att jag inte behöver festa på länge :).


Kärlek på hög nivå ♥

I måndags och igår har vi haft fullt upp här hemma. Det vi har gjort är:

- Sorterat alla nycklarna
- Köpt och planterat blommor
- Städat kylskåpet och skafferiet, även torkat alla skåpluckor
- Städat balkongen och köpt utemöbler till den
- Köpt parasoll, nya dynor och en dynlåda till utemöblerna på altan
- Städat lite i tvättstugan
- Köpt myggnät till balkongdörren


Balkongen före

Balkongen efteråt, står en till blomma i andra hörnet

Altanen, finns även blommor som inte syns på bilden.
Är riktigt nöjd med balkongen och altanen nu.
Nu fattas bara solen och värmen.
Det vi har kvar att göra är:

- Fixa hyllor i garderoben uppe och städa iordning den
- Klippa och trimma gräset
- Hämta buskar hos Jennifer och Busk och plantera dom
- Köpa 2 amplar och plantera i dom
- Köpa en fot till parasollet (
glömde det :P)
- Sätta fast myggnätet på balkongdörren

Så imorrn har vi att göra. För på fredag tar Jockes syster studenten och så ska vi med min bror till optikern. Och i helgen vill vi bara ta det lugnt då Jocke börjar jobba nästa vecka. Men har fått ha honom hemma i 6 veckor. Det har vart mysigt. Men från och med nästa vecka får jag och Anton klara oss själva.

Idag har jag, Viktor och Anton vart till Orsa och hälsat på Helena och hennes barn innan vi for till Hornberga och hälsade på. Jocke var redan där, han hade gjort något eljobb. På eftermiddagen kom Jennifer, Busk och Björne så blev det pingis. Är ju så roligt.

Jag och Farmor kollade även när det inte var läger i augusti. Så imorrn ska vi även ringa Orsa församling och kolla om vi kan boka kapell och präst till dopet. Känns som man vill börja planera för det snart. Sommaren kommer säkert gå fort.


Så stark i nacken

Vi idag :).

Fia: Har försökt kommentera din blogg, men fick inte upp något. Min dator som är seg. Men jag ringer dig någon dag så vi kan planera in när jag och Anton ska komma och hälsa på :).

Nu ska jag nog dra täcker över huvudet. Är ganska trött och mycket som ska göras imorrn. :). Gillar dagar när det är fullt upp.

-Annelie-

Kommentarer
Marielle säger:

Skönt att det blev bättre i magen för han. :) Jobbigt att ha ont stackarn.. Åhh, vad skönt att han är så snäll mot er! <3

Duktiga ni är som håller på att fixar! Jätte fint blev det. :)



Kramar

2012-06-07 | 23:54:28
Bloggadress: http://mariellear.blogg.se/
fia säger:

låter toppen bra det :D

2012-06-08 | 12:01:28
Bloggadress: http://fia1989.myshowroom.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback