Classic Car Week

I fredags var vi på Bvc med Anton. Han väger nu 6100g och är 62 cm lång. Blir bara större och större :). Han fick även vaccin då, det gick bra, han var ledsen när han fick sprutorna, efteråt somna han så fint i vagnen så. Vi gick ner på Mora och öppnade ett sparkonto till honom, är släkt som vill sätta in pengar till honom i doppresent, så då fick vi det gjort. Han fick även pengar när han föddes som vi satte in där och så ska vi väl sätta in pengar där med. Bortskämda barn :P. haha. Fikade på kaffestugan och myste på i solen. När vi kom hem så fick Anton feber, men han verkade inte bry sig så mycket. Lite grin, men mest leenden fick vi :).
 
I fredags så började även Classic Car Week i Rättvik. Vi har vart där varje dag sedan dess, fredagen regna det så blev bara dit och vända en snabb vända, men när vi skulle dit så hände en sak som gjorde mig livrädd. Jag bar Anton och skulle sätta honom i bilstolen som stod på diskbänken, när jag rättar till snörena så slänger han sig bakåt, då slår han bakhuvudet på glaset ovanför spisen, som tur var inte på kanten utan mitt på. Men jag blev livrädd och det märkte han, så han skriker och skriker. Jag trodde jag hade gett honom hjärnskakning och både det ena och det andra. Som tur var har jag en mamma, så när jag prata med henne så berätta jag vad som hänt och hon sa att bebisar har så mjukt huvud och det var ingen fara. Han blev ju lugn så fort jag lugnat ner mig.
 
Lördags så var det marknad på travbanan, var inte så jättebra väder. Men var där hela dagen och kikade, på kvällen var vi ute på byn och kolla bilar. Söndagen bestod av att gå där och bara kika bilar, fika och träffa folk :).
 
Igår blev det att titta på back race, var ganska överskattat då jag tyckte banan var dålig. Man såg liksom inte hela tiden. Utan såg när dom kom från en sväng till nästa. Sen blev det som vanligt byn och kika lite. Men var hemma redan vid sex igår. Var faktiskt skönt. Låg bara i soffan och myste på.
 
 
Idag väckte Anton mig klockan sex, var ju bara att gå upp. Tur han är så glad på morgonen, det gör det så mycket lättare. Gav honom mat och vi myste i soffan, han var så pigg så han fick även leka i babygymmet lite. Märkte sen att han började bli trött, så gjorde iordning badvatten och bytte sängkläder i hans säng. Så fick han bada innan han fick en ren blöja och sen mysa ner sig i sängen igen.
Medan han och Jocke sov vidare så gick jag in i duschen och sedan for jag och handlade. När jag kom hem så vaknade även Jocke till liv. Så vi åt frukost innan vi städade. Så nu är det en fin lägenhet igen. Jocke for till Orsa och fixade med bilen och jag gav Anton mat igen och så lekte han i gymmet igen innan det var dags att sova igen. Medan han sov så fixade jag med tvätten. Hade inget mer att göra efter det så la mig i soffan och kikade på en ny serie. Hart of Dixie. Var riktigt bra än så länge.
 
Jocke har nyss kommit hem, Anton har vaknat så nu är det livat igen. Jag ska gå ner och laga mat och byta tvättmaskin igen innan vi ska fara till Rättvik en vända idag igen.
 
-Annelie-

Kommentarer
Marielle säger:

Ja, riktigt mysigt! <3 Tack så mycket!!
Åhh, en snäll och go kille även fast att han fick sig en spruta! <3

Kramar!

2012-08-01 | 17:52:59
Bloggadress: http://mariellear.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback