Tråkigt

Jobbat idag, alldeles underbart att vara tillbaka på jobbet igen. Var lite segt att gå upp imorse, men känns skönt att ha något att göra på dagarna igen.
Igår så började han leva loppan i magen, nu känner man verkligen att han sparkar, kände även utanpå när jag satt i soffan :D. Sån underbar känsla, synd bara att Jocke var i Norge och inte kunde känna :(. Men han får förhoppningsvis känna på torsdag.
När jag var på jobbet idag så började han sparka igen, tur ingen såg mig då, satt med ett flin upp till öronen och hade handen på magen :P. Nu börjar jag känna mig gravid. Tyvärr så har benen spökat för mig idag igen, så har bara tagit det lugnt sen jag kom hem.
Har suttit vid datorn och beställt hem en massa gratis gravidpaket :P. Haha, vad roligt att få en massa gratis. Ska hämta ut två paket också, men ett ska hämtas på apoteket i Rättvik och ett på babyproffsen i Borlänge och det tidigast tre månader innan, så får ta allting sådant i början av februari, kanske svänger förbi när vi ändå ska till IKEA.

Nu ska jag bara ta det lugnt innan jag ska göra mig lite mat. Solo är hos mamma, eller ja, Peter kanske man ska skriva för mamma är inte hemma.

Känner att jag skulle ha tagit reda på all post här hemma med. Skulle även ha gjort lista på vad vi har och inte har till bebisen i kläder och så.
Bilstol ska vi ju köpa av en kompis, barnvagn ska vi titta på hos mammas kusin. Säng ska handlas på IKEA, likaså byrå, eller på jysk då vi hittat en som var fin. Får se, hyllor ska vi ha på IKEA, skötbord likaså. Sen då? Ska man ha nappflaskor hemma från början? Vad behövs egentligen? Känns som man har noll koll alltså.

-Annelie-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback