Bye bye pengar :(

Vi har haft en lugn och skön helg. Igår gjorde vi inte så mycket förutom att städa och dona på lite här hemma. Spelade lite spel med mina syskon, tittade på en film på kvällen. Blev en lugn lördag, skönt då jag knappt sovit något på hela helgen, vet inte vad det är, men drömmer konstiga saker hela tiden och hamnar aldrig i den där riktigt djupsömnen utan typ sover fast jag känner mig vaken. Jobbigt är det.
Vi har även gjort en massa listor i helgen, en lista på vad vi har för bebiskläder i alla storlekar, en annan med kläder vi ska inhandla, en annan med saker som vi ska ha hemma tills bebisen anländer och en lista på allt som ska inhandlas på IKEA.
Idag hjälpte vi min bror dela reklam, handlade, träffade Jennifer och Busk en vända, lagade mat och såg en film innan Jocke for till Norge. Sen han åkt så har jag suttit på IKEAs hemsida och kollat vad allt vi ska ha ligger på för kostnad ungefär. Och usch säger jag bara. Vilken ångest man får av att kolla på vad prislappen kommer hamna på i slutändan. Tur vi har presentkort på IKEA på nästan 3000. Men vi kommer få lägga till några tusenlappar själva. Och sen efter det så ska det inhandlas lite mera kläder till bebis, badsaker kommer behövas. Vi hittade gardiner på Åhlens vi ville ha och lite annat. Vi ska passa på att handla lite bebiskläder nästa helg då det är rea på Åhlens fortfarande, har även rabatt på HM och Cubus, så går förbi där och kollar med. Sen ska vi även ha barnvagn och bilstol. Sen ska vi även måla och tapetsera barnrummet inom en snar framtid. Helst nu, men det får nog vänta lite. Vi ska åka på rusta och kika vad de har där, det är lite billigare där.
Jag kommer känna mig jättefattig fram tills februarilönen kommer då det känns som vi har mer räkningar denna månad, teven ska betalas, kläderna jag beställade ska betalas. Bye bye sparande. Tur det var det här vi sparade till.
Imorrn ska jag även lägga ut lite saker på tradera och hoppas jag får lite sålt så vi får in lite mera pengar :P. Jaja, bara bita ihop några månader tills man har allting innan bebisen kommer. Sen får vi bygga upp ett sparande igen.
Nu blir det en promenad med hundarna innan sängen kallar. Ny jobbvecka imorrn, så hoppas på att få sova hela natten.

-Annelie-

Kommentarer
Marielle säger:

Ja, det är verkligen riktigt mysigt! :) Nu längtar man ju istället som en tok tills man börjar känna liten.. :)

Ja, nog känns det som en evighet allt, men har ju mycket kvar att ordna och fixa innan, så på ett sätt är det bra att det är en tid kvar. Jobbigt att vänta dock, tycker inte att man har gjort annat, men den som väntar på något gott.. :)

Bara bra med mig och magen, har fortfarande mycket ont, men jag njuter för fulla muggar. Hoppas att allt är bra med dig och magen också!? Såg att den har vuxit! :D

2012-01-16 | 23:28:39
Bloggadress: http://mariellear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback