Vilken energi

Idag mådde jag lite dåligt när jag vaknade. Tog en postafen och fortsatte sova till tio över åtta. Jag vet, vilken sovmorgon :P. hehe. Gick upp och ringde vårdcentralen, de skulle skriva ut lergigan comp till mig. Men som jag mår nu så behöver jag dom nog inte :D. Skulle vara så skönt att må såhär tills bebisen kommer. Men alltid skönt att ha dom hemma ifall det blir bakslag. Ringde även veterinären så på måndag ska Solo vaccineras och plocka tandsten. Skönt att ha det gjort.
Annars så kände jag mig pigg så gjorde en lista på vad jag skulle göra idag. Den blev bara längre och längre, för jag ville göra fint, började med en sak och fortsatte med nästa.
Så det jag gjort idag är:
-Plockat ur och i diskmaskinen -Tagit reda på all post och skit som låg på mikron -tvättat fönstren -tvättat alla bebiskläder -vikt all tvätt -gått ut med alla sopor -pantat burkar -handlat -lagt ut saker på tradera -vattnat blommorna -planterat om en blomma -tömt kattlådan -städat badrummen -dammat -dammsugit -klippt Solos klor och päls.
Så duktig har jag vart idag. Känner mig riktigt nöjd. Tog en paus mitt i allt och gjorde chokladbollar och åt lunch, blev havregrynsgröt. Har nog fått cravings på det :P. Har aldrig gillat det förut, men nu är det riktigt gott.  Tur det är nyttigt.
Nu ska jag bara sitta i soffan resten av dagen, väntar på en tvättmaskin också. Peter och Tobbe kommer och kopplar in den snart, skönt med en lite nyare då den vi har nu har slutat centrifugera (stavning?) ibland. Hemkörning och inkoppling är ju inte fel :D.
ska väl även laga mat, vet inte vad än, antingen kyckling, ris och currysås eller hamburgare med mos. Får se vad det blir för något. Pizza hade vart gott med, men nej, det blir det nog i helgen med älskling.

Känner mig faktiskt riktigt nöjd med dagen, fast att jag är slut nu, känner lite i benen och ryggen efter jag dammsugit. Men ändå skön att ha det gjort. Plus att det fick dagen att gå.


Klippte och färga håret igår, blev lika nöjd som vanligt :D

Magen vecka 32 (31+2).















Lite shopping jag gjort de senaste veckorna :).

Mitt kvällsfika ikväll :)

Här är alla bebiskläderna nytvättade och fina :D.

-Annelie-


Kommentarer
fia säger:

åh vad jag längtar tills jag får träffa dej , saknar dej så mycket. härligt att läsa att du har lite energi . kanske ska ner på wasacupen, så antingen befinner du dig där då eller så dyker jag upp vid din dörr ;)

2012-02-29 | 16:34:04
Bloggadress: http://fia1989.myshowroom.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback