Vecka 30+0

Har inte haft någon lust att skriva på några dagar nu, har bara tagit vara på helgen med Jocke, vi har faktiskt inte gjort något speciellt, har bara varit och gjort det som vi velat. I fredags var vi och beställde tapeter till bebisrummet, så på onsdag ska jag hämta dom och köpa färg :). Nu börjar det hända saker och ting.

Har jobbat idag, jobbade längre för vi var på teater, så slutade inte förrän typ halv tre idag. Men då går dagen fortare. Efter jag slutat så for jag och hämta Solo. Kom hem vid halv fyra och då åt jag mellis och tittade på unga mödrar. När jag ser det programmet så längtar jag så mycket tills vår bebis kommer. Efteråt låg jag i soffan och kände hur kraften sögs ur mig. Men ville verkligen inte somna och slösa bort en dag till i soffan. Så tog tag i mig själv, gick ner och hängde tvätten, kollade hur mycket räkningar vi hade denna månad, var inte farligt alls för övrigt :D. Plockade ur och i diskmaskinen. Gick en halvtimmespromenad med Solo, var riktigt skönt att bara gå, pratade i telefon samtidigt. Blåste lite väl mycket, men inget man inte överlever.

Har även gjort en lista (jag älskar att göra listor) på saker som ska göras i veckan, helgen och nästa vecka. Jag jobbar ju bara tre dagar till denna vecka, sen är det sportlov, tio dagars ledighet, först tre dagar med Jocke, sen fyra dagar ensam och sen tre dagar till med Jocke. Helgen kommer bestå av att slipa, måla och tapetsera bebisrummet. Kommer bli så bra när det är färdigt på söndag :D. Min bror ska även bo här i helgen, så det innebär extrahjälp till oss :D.


Riktigt dåligt kort jag vet, men inte så lätt att ta själv.
Är idag i vecka 30+0. Vecka 31 helt plötsligt, känns så skönt att se den där 3:an först :D.
Känns så himla bra alltså. Men känner av benen mer och mer,
när vi var på teatern idag så satt man på en träbänk utan ryggstöd i 70 minuter,
det var inte det lättaste, kunde inte hålla ryggen rak och fick sitta och försöka vrida på mig.
Kände direkt när jag reste mig upp att jag hade ont.
Men överlever väl som alltid :P.

Nu ska jag kolla på annorlunda familjen innna sängen ropar och det blir att se sex and the city. Tycker det är ganska roligt att se annorlunda familjen då vi själv var många syskon och mamma alltid lyckades fixa och dona med oss hela tiden. Så sitter och jämför en del saker och inser vilken bra uppfostran man haft med en mamma som alltid vart hemma, sytt kläder, bakat och alltid haft det städat. Tänk om jag kan bli lika bra mamma. Men är väl bara lämna över bebisen till mamma när det kommer till trotsåldern eller så, då kan mamma fixa det så tar jag hem honom när han är snäll igen :P. haha.

Funderar ibland på det här med uppfostran och en sak jag vet är i alla fall att jag tror på regler och disciplin. Han ska lära sig tacka, stå för det han säger, veta vad som är rätt och fel. Ja, allt som fattas hos typ mer än hälften av alla barn igen.

-Annelie-

Kommentarer
Vendela säger:

Hejhej,

så kul att tapetsera och fixa ett barnrum. Det vore kul att se tapeterna och även före- och efterbilder. Ska ni lägga golv också?



Jag jobbar på Byggla.se. Där kan du se andra som gör barnrum, bli inspirerad och även visa upp det du gör om. Behöver du tips eller kanske lite smakråd har vi flera bygglare som gärna hjälper till. Vi har en pågående tävling som jag tycker du ska delta i. Det är en målar/tapetserartävling där du kan vinna 2000. Tycker du det låter kul kan du maila mig så berättar jag mer. Är du intresserad kan jag ge dig ett litet tack :)

Lycka till med bebisrummet!

Mvh

Vendela på Byggla

2012-02-21 | 18:05:00
Marielle säger:

Åhh, fina magen! :)



Tack för att du förstod vad jag menade, så lätt att man missuppfattar, skönt att du inte gjorde det. :)

Vi vill också ha syskon, men inget jag lägger ner energi på just nu, mycket som man måste gå igenom igen. Vi tar också det den dagen. :)



Skönt att höra att du har haft det bra i helgen! :) Jaha, så pass, då förstår jag er mer ön väl. Inget man byter bort i första taget, självklart vill man ju ha kvar semesterdagarna som man har jobbat in.



Allt bara bra med mig annars. :) Åkte in på förlossningen i söndags för att jag hade så ont, kom fram till att det tydligen var min allra första onda sammandragning.. Och allt var som tur var bra med både mig och Liten, kanske lite lågt blodvärde, men det får BM kolla på när vi ska dit. Och jag som mest var rädd och orolig för att det var något fel.. Du vet minsta lilla får tankarna att rusa! Med dig? Allt bra? Du har ju kommit så långt! :) Tiden bara rusar iväg. :)



Det är inget som jag vet något om i alla fall, så det tror jag faktiskt inte. :( Riktigt olika det där, vart man bor i landet.. Tycker själv att det borde vara någorlunda lika för alla som gör IVF i alla fall..

2012-02-22 | 13:00:55
Bloggadress: http://mariellear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback