Allting jag gör, gör jag för dig

Vet inte varför jag inte skrivit, men har väl inte haft tid/ork/lust. December nu i alla fall. Det går fort nu. Skönt, på måndag kommer Jocke hem, tur det, känner mig alltid så ynklig sista helgen han är borta. Så nu ikväll sitter jag i soffan och tycker synd om mig själv.
 
När vi var på Bvc sist så vägde Anton 7860g och var 68,5cm lång. Så inte över 8kg än :D. Han gör stora framsteg nu också, han drar sig fram med armarna, så ligga still finns inte i hans värld nu. Sitter själv gör han med, sätter sig själv också, han skrattar för fullt, äter vanligt mat med stor aptit (dock inte så mycket varje gång, tror han är liten i maten :P), han ska dra i allt och armarna är nog minst en meter långa. Just nu när jag sitter och skriver så har han tagit sig från filten och är nu vid byrån och försöker klättra på den tror jag. Slår i huvudet minst en gång om dagen när han försöker krypa, inte hårt som tur är, men förbannad blir han varje gång. Han vill så gärna krypa. Men snart så, inte långt kvar nu. Sedan kan han säkert flera saker till som jag glömt skriva :P
 
Annars så har jag julpyntat och bakat för fullt, det är ju jul nu. Det har blivit brysselkex, vanlijbollar, chokladkakor, muffins, karamellrutor, julnougat, knäck, ischoklad och gräddkola. När Jocke är hemma så ska jag baka bullar, drömtårta, sockerkaka och dumlekakor. Så gott och roligt att baka. Skönt att ha frysen full nu i jul.
 
När jag går med Solo på morgonen nu sista dagarna så har Anton fått följa med i pulkan, lättare att sätta honom i den än vagnen :P. Han verkar tycka om det, han grinar i alla fall inte. Och han är så söt i sin overall som är lite för stor än så länge.
 
Som sagt, ikväll blir det att sitta i soffan och tycka synd om mig själv. Imorgon skulle jag ha vart till en kompis här i Älvdalen och hälsat på, men fick tyvärr lov att ställa in det (andra gången nu tror jag) då jag på måndag ska till Arboga och hälsa på Hillevie, Kanske, kanske att jag hinner dit på vägen till Mora, hade ju vart roligt. Jocke kommer med tåget dit senare på kvällen. För imorgon måste jag först ge nyckel till Jockes mormor så hon kan ge katterna mat när vi är borta, sen till Mora och handla och hämta saker hos mamma som ska med till Arboga.
 
Nu känns det som att jag skriver för att ha något att göra, så slänger in lite bilder på prinsen när han badar (som förövrigt är hans favoritsyssla) och när han åker pulka :).
 
 
-Annelie-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback