Underbara måndag

Vaknade igår och gjorde inte mycket innan vi satte oss i bilen och åkte mot Rättviks Go-cartsbana. Hade samlat ihop ett gäng som skulle åka sånt där tävlingssaker. Först åkte dom 5 uppvärmingsvarv, sen åkte dom 8 placeringsheat och efter det 10 finalvarv. Jag stod bredvid med Anton och kika. Men var bra sugen att åka, så snart dags att åka igen :D. Tror alla hade roligt i alla fall och alla kom med på bäst tider idag, vet att Busk var på 2:a plats efter dom åkt 8 varv, kanske var han på 1:an efter finalen. Kommer inte ihåg. Men det jag vet är att min karl kom då sist :P. Han skyllde på att han körde av hela tiden, men vet inte om jag tror på det riktigt, det var en kurva man inte såg och det var där alla sa att de körde av :P. 
              
 
Igår var det även slut på Jockes semester, det innebar att vid halv sex så for han mot Norge. Jag har haft ångest för att han ska börja jobba hela helgen, har vart skitledsen, känner mig ensam och har haft många tankar, inte bara att Jocke skulle åka och jobba utan en massa andra med. Så var nog därför jag var extra ledsen igår, ville i alla fall inte vara kvar hemma när han åkte. Så jag plocka ner Anton i vagnen, tog Solo i kopplet och så gick vi till mamma och hälsade på. Var där och gav Anton mat och så innan vi vandra hemåt igen. Tycker det är så fuskigt att Anton får åka vagn hela tiden och Solo, ja när han blir trött, då får han åka under vagnen. Men jag, jag måste då gå hela tiden :P. Blev i alla fall en promenad på 1,1 mil. Så det var ju bra.
 
När jag kom hem så orkade jag inte duscha, utan gick och la mig på en gång. Anton väckte mig halv sex imorse, var bara att ge honom mat och vara uppe med honom. Tur han somnar om igen, så vid åtta la vi båda oss i sängen och sov till tio :P. Men då kände jag verkligen att nu var det dags att ta tag i dagen. Så prinsen fick mat igen och sen fick han lägga sig och leka i gymmet medan jag bädda rent i sängen och duschade. Efter det gick vi en promenad, blev att gå förbi Bvc och skriva upp mig på föräldragruppen, vidare till Willys och handla strösocker och jäst innan vi gick hemåt. Blev 3 km idag, kändes fortfarande i benen sen igår så var helt okej.
 
Självklart så vakna prinsen direkt vagnen stannade. Och då ville han ha mat igen, så de fick han väl. Blev att leka lite med honom efteråt. När han somnat igen så började jag baka bullar. Ska ju baka till dopet, så tänkte försöka göra två-tre saker den här veckan, två-tre saker nästa, så har jag bara tårtorna kvar sista veckan. Anton vakna mitt i bullbaket, så då fick han sitta i babysittern medan jag gjorde klart. Han var så nöjd så.
 
Förstår inte vad min bror har för luktsinne egentligen, så fort jag tagit ut första plåten bullar ur ugnen så kom han inklampandes genom dörren. Så bjöd han på bullar innan han åkte hemåt. När allt var klart så ville Anton ha mat igen, då passa vi på att byta till pyjamas. Så myste vi på i soffan innan han la sig vid halv åtta. Sedan dess så har jag hängt all tvätt som jag tvättat idag, diskat efter bakningen och bokat tvättstugan tills imorrn. Ska tvätta sängkläder och handdukar, ute i tvättstugan som man bokar finns torktumlare och då försvinner allt hår katterna och hunden lämnar efter sig.
 
Nu har jag nyss duschat en gång till idag, vart svettig när jag gick och har vart varmt idag, vill krypa ner i sängen sen och känna mig fräsch. Men först ett glas juice och en bulle.
 
Självklart så kommer det kort på min prins:
 
 
-Annelie-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback