V40 (39+0)

Kan ni fatta? Det är bara 6 dagar kvar till BF :D. Helt sjukt, nu hoppas jag på att vi blir föräldrar den här veckan. Bebis kom inte före idag som jag ville. Men men.
Gick upp vid halv tio idag, en sak som jag blivit duktig på är att inte hasta i mig frukost framför teven, utan jag dukar faktiskt fram allting och sätter mig vid köksbordet och äter i lugn och ro. Känns skönt faktiskt. Säkert bara för jag inte har något bättre för mig :P.
Hamnade framför teven i alla fall när jag ätit. Men när Hillevie kom vid elva så fick jag fart på mig. Jag skrubbade badrummet, vattnade blommorna och dammade hela lägenheten. Hillevie fick dammsuga. Hon är riktigt snäll ibland faktiskt :P. Eller så är hon rädd för mina hormoner. Hehe. Men nu är det fint i lägenheten igen. Skulle ha kunnat tvätta en vittvätt också, men blir bara halv maskin så känns onödigt. Får se sen.
När Hillevie for till jobbet for jag till Färnäs skola, hade lovat en fritidsfröken att visa mig innan jag födde, men hon var på kurs. Så ska åka dit imorrn istället.
Bestämde mig för att åka och handla istället, handlade middag, (fast kyl, frys och skafferi är överfullt) men ville ha potatisgratäng, så blev det och lövbiff. Kan inte bli bättre. :D.
Var på MVC idag, det gick bra. Bebis växte som han skulle. Men däremot så hade jag protein i urinet, och blodtrycket har de ju haft koll på hela tiden. Sedan har jag ju vart svullen till och från. Så frågade BM om jag hade haft huvudvärk och det hade jag imorse. Så hon ringde till Spec-MVC och jag fick en tid där imorrn. De vill kolla om det är havandeskapsförgiftning på G. Om det är det så hoppas jag de sätter igång mig. Har ju gått fullt nu, bebis är färdigväxt för att komma ut :). Så får väl se vad de säger imorrn. Jag ska lämna urinprov och de skulle göra en CTG-kurva på mig. Sen sa även BM att om jag fick huvudvärk igen, flimmer för ögonen eller ont i övre delen av magen så skulle jag inte tveka utan ringa förlossningen på en gång.


Snart är du inte kvar därinne :D

Annars så har jag vart ner på Mora och tagit en fika med Jennifer, det var trevligt att komma hemifrån en vända. Är ju så tråkigt att bara gå hemma hela tiden och inte kunna göra något. Folk säger att jag måste hitta ett sätt att komma till ro, men hur ska jag kunna det när jag vet att det är småsaker som ska göras hela tiden :P.

Nu blir det tvtittande innan jag kan gå och lägga mig. Vill att tiden ska gå fort nu.

-Annelie-

Kommentarer
fia säger:

snart kommer han äntligen ut till er , saknar dig så sjukt mycket annelie! hihi jag tycker vi får ta en lång promenad till valbo med barnvagn snart :)

2012-04-24 | 12:17:36
Bloggadress: http://fia1989.myshowroom.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback