Sammandragningar

Var som sagt till spec-mvc idag. Var ingen havandeskapsförgifning i alla fall. Idag såg allting bra ut, och det var ju bra. Däremot så gjorde de ultraljud och då såg de att jag hade minskad mängd fostervatten. Så det som jag trodde var flytningar kanske var vattnet som läckt. Jag vet inte, men i alla fall så kunde man inte gå med minskad mängd fostervatten hur länge som helst. Så de började prata om att skicka mig till Falun på en gång. Men när hon ringde så behövde jag inte komma på en gång.
Utan jag ska dit imorrn bitti klockan halv nio. Skulle till någon dagavdelning för att göra ny ctg-kurva och koll. Sen vet jag inte om de kanske sätter igång mig eller inte. Fatta inte så mycket av vad de sa på spec. Och tyvärr var jag ju där ensam så ingen som kunde hjälpa mig ställa de rätta frågorna eller så. När man sitter där så kommer man ju inte på frågorna utan de kommer efteråt.
De kollade även hur stor han var ungefär och de trodde han vägde 3,2 kg ca. Det är ju inte så stort :D. Och inte för lite heller. Det var helt normalt sa dom. Så skönt att veta att man inte ska föda ut en 5 kgklump :P.
Ringde i alla fall Jocke så han får komma hem från Norge, han borde dyka upp snart. Blir det så att de sätter igång mig så vill jag inte behöva ringa honom imorrn och vänta på honom i sju timmar. Plus att det känns bättre att ha honom med från början, han kanske kan ställa de rätta frågorna.
Nu på kvällen har jag i alla fall haft sammandragningar hela kvällen. Inte så täta, men de kommer. Så vem vet, det kanske kommer igång av sig själv lagom tills vi kommer till Falun imorrn. Det skulle jag inte tacka nej till.
Så nu vet ni lite om vad som händer och sker. Håll tummarna om att vi inte bli hemskickade imorrn och att nästa inlägg är ett kort på vår bebis :D.

Nu blir det sängen och kolla tv tills Jocke kommer hem :). Ska upp vid sex imorrn bitti och äta frukost, lär ju åka sju så vi kommer fram i tid och så. Är ju i alla fall 10 mil dit.

-Annelie-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback