Så fruktansvärt less

Vill verkligen att bebis ska titta ut nu. Pallar inte vara tjock längre.
På det så känner jag mig fruktansvärt nedstämd och deprimerad också. Är inget roligt att bara gå hemma och inte göra något. Skittråkigt och ingen man kan åka till heller. Detta suger! Åkte dit jag trodde man var välkommen, men blev hemskickad med brorsan. Tack för den. Kanske inte ville sitta hemma bara. Men du är ju glad och trivs nu så.

Jag tycker verkligen inte om att vara gravid. Det har inte varit någon magisk resa. Det har vart en helvetesresa om jag ska vara ärlig. Jag känner mig tacksam för att jag blev gravid, för att det funkade för oss med hjälpen. Kan inte tacka nog för att vi ska få en bebis. Men jag tycker inte om att vara gravid. Jag hatar att bara för att man är gravid så har folk rätt till att peta på magen utan att fråga först, de bara lägger handen på den och klappar. Vill bara skrika låt bli då. Det är ingen som har rätt till att röra mig. Jag hatar att krama andra, hatar att andra ska röra mig. Den enda som jag accepterar som får göra det utan att fråga är Jocke. Men det är en annan sak. Annars så ska alla andra bara låta bli om de inte frågar först!!. Fattar inte vad det är med folk ibland. Sen att folk ska titta på magen och berätta för mig hur stor den är! De säger vad de tycker och tänker, säget att jag är jättestor för att ha två veckor kvar. Visst, jag kallar mig själv tjock och så, men jag känner mig tjock. Men jag behöver inte att andra berättar för mig hur stor jag är. Och de har flesta som säger det har barn själva, de om några ska väl veta att alla är olika stora, inga magar är likadana och bara för att du hade en liten mage så betyder inte det att jag har det. Sen tror jag inte på att de hade så små magar, de har bara glömt bort att deras magar var stora med.

 

-Annelie-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback