Helt fucking slut

I torsdags var det dags igen, på kvällen började jag må illa och sen var det bara att spendera en stund vid toan. Spydde och mådde illa som aldrig förr. Låg efter det och bara grina i sängen, ville verkligen inte att det skulle börja om. Sov sedan nästan hela natten.
Var upp och jobbade på fredagen, mådde bara lite illa men det gick över efter ett tag. Efter jobbet for jag hemåt och vi skrev färdigt alla vägningskort till wasacupen. Åt lite mat innan jag for iväg dit. Var där och fixade och så tills klockan var nio.
Väl hemma så var jag dyngtrött och det blev sängen. Mådde illa och sov dåligt hela natten. Men klockan sex ringde klockan och det var dags att gå upp. Var på Unihoc arena klockan sju och sprang sedan runt där hela dagen fram till sjutiden. Väl hemma så var jag dyngtrött. Jocke fixade mat åt oss och klockan nio hade jag däckat i sängen. Och hör och häpna, jag sov elva timmar i sträck!. Vaknade åtta! Men var fortfarande helt slut och ont i benen. Åt frukost och sen skjutsade Jocke ner mig igen. Ville inte köra bil själv då jag har riktigt ont i benen.
Vid tolv var tävlingen färdig och det skulle städas, jag for hem då. Pallade inte göra något och blir någon sur över det så är det deras problem. Jag är gravid och ska inte lyfta och springa för mycket.
Jag och älskling för till Skeer, de hade barnprylsförsäljning där. Så kom hem med en badbalja, sängkläder och lite kläder. Är så nöjd. Men fortfarande småsaker kvar att handla, usch, vill bara bli färdig med allt nu.

Går imorrn in i vecka 37. Ska även jobba 4 dagar till, men sen blir jag ledig. Som det känns nu så ska det bli skönt att kunna gå hemma och bara göra det jag vill. Och framför allt sova. Är dyngtrött och helt slut, både i huvud och kropp. Vill att han ska komma nu så jag kan röra på mig igen. Jocke kommer hem redan på tisdag kväll den här veckan, sen blir han hemma till måndag kväll. Det gillar jag. Så är perfekt om bebis kommer under den här tiden :D.
Folk verkar ju tro att jag ska föda snart, för hade sammandragningar eller förvärkar eller vad fan det kallas. En del säger att det är samma sak, andra inte. Jag vet inte. Men hade det i fredags, ont som fan gjorde det. Sen är mina fötter svullna som fan och magen har sjunkit. Farmor och en på jobbet tror inom två veckor, en annan tror om en vecka. Jag hoppas om en vecka max :P. Men får väl se. Kan lika gärna gå i sex veckor till om jag har otur. Det kan ju inte jag styra tyvärr.

Så länge får jag fixa här hemma, hallen ska göras om igen, ska tillbaka med hatthyllan och göra om lite annat istället. I datarummet så ska det in ett annat databord. Är lite annat småfix överallt med. Även en massa städning. Ska väl göra en massa i veckan så det blir färdigt någon gång. Måste baka också, lovade jobbet att bjuda på något på tosdag :P. Så fullt upp fast jag bara vill sova, kan bara inte slappna av förrän allt är klart. Tur Jocke är långledig så det kan fixas :D, förråden skulle ha städats också, men det tror jag att jag får vänta en månad med så jag också kan bära.

Nu kallar sängen. Godnatt!

-Annelie-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback