Han är här :D

Nu är vår son här. :). Åkte till Falun i torsdags natt för att jag skulle få hjälp att sova. Det fick jag, fick sova fem timmar :D. Sen skickade dom inte hem oss för mitt tryck låg högt och hade protein i urinen så de ville ha koll på mig. Så fick bo på patienthotellet. På fredag kväll så var jag in och tog trycket. Det låg högt så skulle tillbaka morgonen efter för samma sak och läns urin. Men vid åtta på fredag kväll börja sammandragningarna komma tätare och tätare. Vid tjugo över tolv är vi till aka på förlossningen och etappen är då utplånad och jag var öppen 2 cm. Fick bada och sen tog det tid. Låg med smärtor länge, men när jag var öppen 5 cm fick jag Eda. Det var det bästa som jag fått :D. Hehe.
Sen gick det segt igen, de spräckte hinnan så vattnet gick på morgonen, och så fick jag värkstimulerande dropp, men det fick de stängs av sen för att jag fick inte vila mellan värkarna. Vid tolv fick jag riktigt onda värkar. Satt på en pilatesboll och hade värkar med lustgasen som min bästa vän! Var helt borta och vet inte med vem eller vilka jag pratat med. Haha. Vet att vid två sa jag åt Jocke att nu fick han ringa på personal för nu kommer han. En kvart senare var han ute :D.
Har mått illa hela dagen, spytt mig igenom förlossningen och inte fått behålla något. Men helt klart värt det.

Han vägde 2920 g och var 49 cm lång :). Namn har vi inte riktigt klart än. Så, det var min förlossning i snabba drag.

Nu blir det sova, är trött efter att inte sovit på 34 timmar. Hoppas bebis är lika trött inatt :).

-Annelie-


Kommentarer
Helen Bälter säger:

Grattis till er fina son! Har läst din blogg ett tag nu och följt den med spänning.



Hälsningar från Helen Bälter en barndomsvän till din syster EMELIE

2012-04-28 | 22:21:19
Marielle säger:

Åhhhh, vilken fin sötnos!! <3 Stoooort grattis!! Äntligen så ville han komma ut. :) Underbart! Grattis till hela familjen och mys på nu som den nyblivna familjen ni är! Tänka sig, blir tårögd bara att kolla på bilderna på eran kille. Vilken lycka!!



Hoppas ni alla mår bra?!



Kramar och grattis igen!

2012-04-28 | 23:22:34
Bloggadress: http://mariellear.blogg.se/
Anonym säger:

Du har en utmaning hos mig. :)

2012-04-29 | 16:58:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback