Fredagsmys utan Älskling

Jag har nu allting klart till bebis ankomst :D. Igår så städade jag hela lägenheten och donade på. Hämtade ut ett paket från HM och tog en långpromenad. Annars så har jag inte så mycket att berätta om gårdagen.
Idag gick jag upp vid halv åtta, satte mig framför unga mödrar och åt frukost. Hillevie kom hit med hundarna när hon skulle till jobbet. Jag duschade, klädde på mig och sminkade mig. Vid halv tolv tog jag en promenad med hundarna innan jag for ner och hämtade Hillevie på hennes jobb. Vi lämnade pappersinsamlingen och for till jysk. Köpte de sista sängkläderna till bebissängen så det är klart nu. For vidare ner på Mora och åt lunch. Gick in på HM och köpte en BB-cream. Känns som den kommer spara in en massa tid när bebis kommit sen när det gäller smink och så. Behöver inte ha på tjugo olika saker utan räcker med en. Var in på Cubus och köpte till Jocke också, men kan inte skriva vad för det ska han få när han kommer hem. Vidare och hämta Viktor hos mamma och sen upp till noret.
Där blev det leklust, köpte lite småplock som fattats till bebis. In på dollarstore och handlade shampoo och balsam och lite annat som "råka" följa med :D. Hehe. Sist blev det ICA Maxi och storhandlade. Nu är kyl, frys och skafferi full med mat. Känns skönt, för kommer bebis så tror jag inte man vill åka och handla en massa. Köpte även hem ersättning så det finns ifall amningen inte kommer igång på en gång.
När vi kom hem så blev det uppackande av allting. Hillevie satte upp gardinstängerna i sovrummet så jag kunde hänga upp gardinerna. Så nu är verkligen allting klart. Känns så skönt.


Från HM så blev det skor och solglasögon

Lite underkläder också, mera trosor då jag rensat bland mina och slängde säkert hälften.
Skönt, man använder ju inte allting som ligger i lådorna och skräpar.

Annars så spänner det nertill i magen ibland. Hoppas på att det kan vara tecken på att det ska starta snart. Fast Jocke vill inte det ska hända något förrän söndag kväll eller måndag morgon för han vill ha extralönen dom tjänar i helgen. Han får ju 50% extra idag och till tolv imorrn, sen har han 100% extra till söndag kväll. Känns bra, eftersom att han inte får något betalt när han är hemma tio dagar då bebis kommit. Nu får han ju på sätt och vis det. Fast han måste jobba för det. Ja, ni fattar.

Helt sjukt egentligen, den 23:e augusti 2011 fick jag reda på att IVF hade funkat och jag var gravid. Då kändes det som en evighet tills nu. När jag sen börja må dåligt och spy så kändes det som vi aldrig skulle nå fram. Kändes som jag var nära att ge upp ett x antal gånger. Kändes som det aldrig skulle vända och när det kändes som det var på väg att vända så blev det bakslag igen. Nu är jag i vecka 39, 9 dagar kvar till BF, mår fortfarande riktigt illa ibland, men har inte spytt på snart tre veckor så det är ju bra. Men hade nog kunnat spy om jag velat, trycker hellre bort det. Hatar att spy. Tänk, snart är vi framme vid målet.

Nu har tankarna börjat komma på förlossningen istället, jag är inte rädd för att föda, ut ska han, på ett eller annat sätt och jag föredrar det normala. Vet att det kommer göra ont och att man inte kan föreställa sig smärtan, men kejsarsnitt vill jag verkligen inte ha. Då kommer man få ärr och inte bära och ha ondare längre tid efteråt. Tänker mest på att jag hoppas bebis kommer må bra när han tittar ut, att det inte är något fel på honom eller så. Hoppas inget händer under förlossningen heller. Det enda jag är rädd för där är om jag kommer spricka :P. Men det hoppas jag inte. Inte alltför mycket i alla fall.

Hoppas alla håller tummarna att bebis tittar ut senast måndag nu :D.

-Annelie-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback