11 dagar

Igår hade jag ännu en pissdag, grina i stort sett hela dagen. Hämta ju ut paketet med gardinstängerna och gardinerna som skulle upp. Så skulle jag börja fixa, men jag fick inte till det. Höll på att bli tokig. Kunde inte skruva fast stången. Så ringde Jocke i Norge och ville tvinga hem honom. Jag ville bara inte vara ensam och ha det fult här hemma. Men han kunde ju inte komma hem bara för det. Så vid sex igår kväll la jag mig i sängen och grina mig till sömns. Vakna igen vid åtta då han ringde för att kolla hur det var med mig. Lite piggare men fortfarande deppig så satte jag mig i soffan till tio. La mig och sov igen och sov ända till halv sju imorse. Måste ha vart riktigt slut då jag aldrig sover mer än tre timmar i sträck annars. Så var riktigt skönt.
Tyckte det var för tidigt för att gå upp, så sov vidare fram till åtta. Hillevie lämnade hundarna då för hon skulle laga bilen. Jag åt frukost framför skilda världar innan jag tog mig in i duschen. Vid tio kom Hillevie tillbaka och hon hjälpte mig med gardinstången innan hon skulle iväg igen. När hon åkt så gav jag mig på den andra gardinstången, men det kunde jag inte heller. Vet inte vad det är med mig, tror det är alla hormonerna som gör att jag blir frustrerad och ger upp. Men som tur är så kom Hillevie tillbaka vid tolv och hjälpte mig även med den :D. Så nu är det bara sovrummet kvar, men det tänker jag inte ens försöka mig på själv, utan hon ska hjälpa mig på fredag.
När hon åkt så satte jag mig framför teven en vända till innan jag for till mamma. Sen var jag hos mamma hela dagen. Hon fixade mina gardiner och bjöd på pizza :D. Skönt att bara vara där en dag. Fick även med mig två stickade tröjor till bebis hem som mina syskon haft när de var små, örngott, påslakan, lakan till vagnen och tillhörande täcken. Också sådant som hon sytt när vi var små. Och så bebisfiltar, en har jag sen innan som jag hade när jag var liten, men tog lite flera :D.
När jag kom hem så tänkte jag sätta mig i soffan, tänkte fixa saker imorrn istället, men rastlös som jag är så började jag på en gång. Så nu har jag städat garderoben med alla sängkläder i så bebis saker får plats. Blev jättefint där inne. Tur jag har en liten lista på saker som ska göras, så kanske jag har något att göra en stund imorrn i alla fall.
Nu ligger jag i sängen och ska sova. Har inget bättre för mig och på teven är det bara skit. Bara elva dagar kvar till BF nu, men vill att bebis ska titta ut nu!!

-Annelie-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback