Snart halvvägs :)

Väldigt dåligt på att uppdatera bloggen just nu, men jag orkar verkligen inte ibland. Huvudvärken fortsätter komma ibland, men mer sällan så det tackar vi för :D. Trodde jag slutat spy, men inte då, igår så mådde jag illa helt plötsligt så var bara att gå och spy. Men som tur var så blev det inget mera efter det. Utan dagen kunde rulla på som vanligt.

Fick i alla fall jobbet fram till jul. Perfekt tycker jag. Men blev ledig onsdag, torsdag och fredag. Så igår for jag till Orsa och tog en långpromenad med Milena. Ritkigt skönt var det. Vi åt mat tillsammans och strax innan jag åkte hem så fick jag lyssna på vår bebis :). Har vart väldigt nervös att något vart fel då jag inte kännt något från bebisen, verkar ju som att jättemånga känner sin bebis i vecka 18 och att de känner sparkarna hårt som bara den. Jag vet inte vad jag kännt faktiskt, ibland får jag för mig att det är något som rör sig i mig, men kan inte riktigt veta vad. Men igår fick jag som sagt höra hjärtat och det lugnade mig som bara den då jag vet att bebisen lever i alla fall :).

Idag vaknade jag vid halv tio, eller ja, första gången vid fem. Men ville inte gå upp då utan sov vidare. Var pigg direkt faktiskt så hoppade in i duschen, gick med Solo och åt frukost. Efteråt så skrev jag en lista på allt som skulle städas, lättast att kunna bocka av en sak i taget. Så har bäddat sängen, städat badrummet uppe, tagit ut alla sopor, sorterat posten, tagit reda på en massa skit. Och så har jag nyss betalat räkningarna. Aldrig vart så kul att betala räkningar en månad och fortfarande ha en massa pengar kvar :D. Snacka om att vårt sparande just gick upp :). kan inte längta mer till IKEA.

Nu är det bara dammsugningen och damningen kvar innan vi kan julpynta. Jag älskar julen, allt som har med den att göra och i år så är vi nästan färdiga med alla julklappar faktiskt. Ska ut och handla lite fler imorrn. Har bara ingen aning om vad jag ska köpa till Jocke. Han säger ju att han inte vill ha något. :(.

Nu blir det lunch och en promenad med Solo till affären. :).

Hur räknar man egentligen? Imorrn är jag v19+0. Säger man att jag går in i vecka 20 då? Eller går jag in i vecka 19? Har ingen aning. Någon som kan svara på det kanske? Magen växer i alla fall, ni ska få se något mer kort sen. Tar ju inga :(. Måste bli bättre på att dokumentera min graviditet, fast att jag hatat vara gravid fram tills nu så vill man nog ha lite kort att kika tillbaka på. Kanske enda gången jag är gravid med. Man vet ju aldrig.

-Annelie-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback