Ledig

Idag fick jag min sovmorgon. Vi gick inte upp förrän halv tio. Var ganska skönt att sova ut lite. Men när jag väl insåg vad klockan var så studsade jag upp ur sängen. Vill ju inte sova bort hela dagen.
Åt lite frukost och myste på. Klädde på mig och så for vi till jobbet, skulle lämna lite papper. Vidare hem till mamma och lämnade pengar som jag lånat av henne.
ICA Maxi var nästa stopp, veckohandla. Det har blivit så mycket billigare för oss nu när vi börjat veckohandla. Vi gör det på fredagar för att Jocke kommer hem på torsdagar. Så då handlar vi det han ska ha med sig nästa vecka, vad vi ska äta i helgen och vad jag ska äta nästa vecka. Idag handlade vi för 250 kr. Bra och billigt. Vi hade det mesta hemma, så då blir det lättare att handla. Annars ligger det på 200-300 varje vecka. Sen handlar jag ju lite på veckorna som mjölk och färskvaror. Känns skönt att veta att det inte blir så dyrt.
Och idag kom det inte ens med något godis eller onyttigheter hem. Vi köpte jordgubbar och så har vi popcorn hemma.
Känner mig inte lika sötsugen längre, kan bero på att träningen är igång igen och då blir jag lite bättre på vad jag äter. Fast självklart äter jag det jag vill. Orkar inte hålla ett strikt matschema :P.

Nu ska vi ut på en biltur, tror vi skulle till Älvdalen, får se. Vill göra något innan jag ska jobba hela helgen.

-Annelie-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback