tjoho

Lugnt har nu lagt sig hemma hos oss. Från det att jag kommit hem från jobbet halv ett så har det vart full fart. Först kom Jocke pappa, tjej och barn och hälsade på en vända. Men jag kunde inte sitta still och vara social, hade så mycket spring i kroppen, så medan de pratade sprang jag runt och diskade, startade en tvättmaskin, tog upp torr tvätt. Fick även ett ryck och tömde ett skåp i tvättstugan. Alla handdukar, gardiner och sådant skulle upp i de tomma lådorna under sängen.
När besöket for hem så fick Jocke uppdrag att lägga in allt småplock som legat och skräpat i tvättstugan i det tomma skåpet. Jag gick upp och la i allt i lådorna under sängen. Sedan städade vi ett köksskåp som också såg ut som kom och hjälp mig. Har även vikt tvätt och hängt tvätt.
Jocke berättade stolt idag att han hade dammsugit och tömt kattlådan när jag var på jobbet. Han är så duktig :D
Jag tycker det är roligt att så lite som vi faktiskt har gjort idag (hade kunnat göra tusen saker till om det hade funnits något) kan göra så mycket. Nu är jag lugn och vet att allt är snyggt här hemma. Nästan tråkigt att det inte finns något mera att göra. :D
Nu ska vi strax ner och laga mat, blir tjockpannkaka idag, imorrn blir det lax.


Hämtade ut denna idag också :D. Så nu har vi två.
Snacka om snygga vi kommer bli bredvid varandra.
Tror Jocke får ta den rosa :P

Vid halv sex-sex kommer Cathrine hit också, vi ska fara ner på gymmet och träna. Skönt med lite fredagsträning. Så kan jag unna mig lite ostbågar och cola ikväll till big brother :D.

-Annelie-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback