Fredagsmys

Jag skulle lätt kunna jobba med att träna högstadieelever i brottning. Fy fan vad roligt det är :P. De fattar snabbt och testar. Mycket skratt och man kan skämta med dom och visa. Visst, det är roligt med små barn också, men ibland blir man frustrerad då man inte riktigt vet hur mycket de förstår.
När jag slutat jobba så skulle jag sätta mig i bilen för att åka till brottningen, eller först hem och hämta mina träningskläder. Men bilen startade inte. Paniken bara vällde inom mig, jag skulle ju till brottningen i tid. Men den ville inte starta. Så ringde Jocke, bad honom packa en väska med mina träningskläder och komma till brottningen. Ha gjorde det och jag började gå så fort jag kunde mot brottningen. Var i Färnäs så visste det skulle ta ett tag med all snö som vräker ner. Men idag var turen på min sida, när jag gått en bit så kom en annan jag jobbade med och frågade om jag ville ha skjuts. Hon visste jag hade bråttom. Jag tror aldrig jag vart så glad över snälla och hjälpsamma människor. Så fick skjuts med henne och Jocke kom snabbt med kläderna :).
Jocke var till Färnäs och hämtade bilen sen, fick skjuts av min bror. Gissa vad, den startade på en gång då!. Blir knäpp på den där bilen alltså.
Jaja, efter jag tränat tjejerna skulle jag gå hem, men behövde inte det heller för Stig kom och skulle hämta posten på brottningen och då fick jag lifta med honom hem. Min dag idag :D.

Kom hem och bytte kläder. Mikael har även flyttat ut, så har fixat tillbaka gästsängen där den ska stå och ställt in andra saker i rummet han hade. Skönt att ha alla sina rum igen :P. Viktor kom och hjälpt mig med det, han skulle hämta ett spel vi beställt åt honom.

När han åkt så kom Jockes mormor och hälsade på. Vi fick en vattenkokare av henne då vår gått sönder, min lycka gjorde ännu en gång idag :D. haha. Nu kan jag göra the snabbt igen :).

Just nu sitter både jag och Jocke i soffan, vet inte riktigt vad vi ska göra, får se vad som händer ikväll.

-Annelie-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback